飲むマヨ!圧倒的に不味い!買わないように!これで喜ぶマヨラーは居ない!何故販売した!
Japan blijft een bron van culinaire verrassingen, maar dit keer hebben ze misschien een grens overschreden. De supermarktketen Lawson introduceert Nomu Mayo, een drankje dat in de schappen staat als ‘drinkbare mayonaise’. Voor de prijs van 198 yen (zo’n 1,25 euro) haal je een beker van 20 centiliter in huis, gevuld met een vloeibare versie van de geliefde vette saus. De vraag is: zit iemand hier eigenlijk op te wachten?
Japanse mayonaise staat bekend om zijn iets pittigere smaak, maar de basis blijft hetzelfde: eieren, olie en kruiden. Perfect als dipje bij de friet natuurlijk, maar Lawson vond het blijkbaar tijd om de saus een upgrade te geven richting drank. Volgens de keten is dit "Waar mayo-fanaten al lang op wachten." Tja, we weten dat veel Nederlanders elke dag een tosti met mayo naar binnen schuiven, maar dit topt het toch misschien wel een beetje. We noemen het dan ook een gewaagde claim, gezien de reacties die inmiddels rondgaan op sociale media.
飲むマヨ!圧倒的に不味い!買わないように!これで喜ぶマヨラーは居ない!何故販売した!
De verpakking is simpel, met een tekening van een mayonaisefles die de inhoud eer aandoet. Maar voor wie denkt aan een milde mayo-milkshake: Nomu Mayo is bedoeld om direct te drinken, zonder friet of ander excuus.
Op social media regent het inmiddels reviews, en die zijn allesbehalve mals. “Het is net zo afschuwelijk als het klinkt. Ik heb het geprobeerd zodat jullie dat niet hoeven te doen en ik heb het in de gootsteen gekieperd”. Een ander beschreef het wel héél specifiek: “Als je niet van mayo houdt, kan dit je dood worden”. Toch zijn er ook mensen die nieuwsgierig blijven. “Ik kan niet beslissen of dit geniaal of een misdaad tegen eten is. Misschien allebei?” aldus een dappere proever.
Kun je geen enkeltje naar Japan veroorloven? Geen stress, want met een fles mayo van de Jumbo en een scheutje water of melk kom je vast een heel eind. Smaakt vast hetzelfde.