De BMW 4 Serie LCI laat zijn gezicht zien en het is niet zomaar een facelift, het is een leipe upgrade. Wereldwijd hot, vooral in de VS, China en Duitsland. Ga er even voor zitten, want ze hebben een aantal vette upgrades doorgevoerd. Daar blijf het overigens niet bij, want ook de geliefde M4 heeft een flinke upgrade gekregen.
Die nieuwe look is om van te smullen, de koplampen, achterlichten, velgen, alles is next level. BMW houdt vast aan de herkenbare stijl, maar net met een moderne twist. Binnenin is het gewoon insane. De wagen heeft een nieuw infotainmentsysteem met BMW-besturingssysteem 8.5, een goed stuurwiel en Augmented View voor de navigatie.
4 Serie
Met M Performtex in plaats van standaard leder worden de mensen bij wie duurzaamheid hoog in het vaandel staat ook bediend: bij BMW zijn ze ook groen bezig. Gaan we even door naar de motoren. Deze zijn ook al een feestje op zich. Van de instapper tot de M440i xDrive Coupé en Cabrio met 374 pk. Deze bolide heeft aam power geen gebrek.
Meer specs
Ook qua kleuren pakken ze het leuk op. Cape York Green metallic en Fire Red metallic geven een extra kick. Daarnaast is er ook nog een sfeerverlichting in negen kleuren. Rijd je na een zware dag werken naar huis, maak je gewoon je eigen feestje in de auto.
Deze topwagen is vanaf maart te bestellen. Over de prijzen heeft de Duitse autofabrikant zich nog niet uitgelaten, maar als je de info rond deze BMW op de voet gaat volgen, dan kom je daar snel genoeg achter. Wij zijn het er in ieder geval over eens: de nieuwe BMW 4 Serie is klaar om de straten te veroveren.
De M4!
Dan hebben we ook nog de M4 natuurlijk. Iets radicalere wagen, maar meer reden tot smullen. BMW geeft de M4 Competition xDrive en de cabrio een flinke boost met een extra 20 pk, waardoor ze nu beide 530 pk hebben. Het koppel knalt naar 650 Nm. Topsnelheid? Standaard 250 km/u, op te schroeven naar 280 km/u of 290 km/u voor de cabrio. En als het op sprinten aankomt, razen ze van 0 naar 100 km/u in een flitsende 3,5 seconden, 3,7 seconden voor de cabrio.
De M4 Competition met xDrive is altijd een automaat. Maar de Competition zonder xDrive, ook met een automaat, houdt het iets bescheidener op 510 pk. Liever zelf schakelen? Dan krijg je 480 pk, een zesbak en achterwielaandrijving. Een waar genot, zeker nu handbakken in dit segment een zeldzaamheid worden.
Topbolide
Binnenin heeft de M4 een upgrade gekregen met BMW’s nieuwste Operating System 8.5 en een groot 14,9-inch gebogen scherm. Het stuur is niet alleen functioneel, maar ook een stijlvolle eyecatcher, optioneel met alcantara. Kies uit nieuwe aluminium sierlijsten of ga all-in met koolstofvezel.
En nu het hoogtepunt: de BMW M4 LCI komt in drie smaken. Naast de 480 pk instapper en de 510 pk Competition, knalt BMW er een derde variant in met een indrukwekkende 530 pk en M xDrive.
Specs
Deze wagen sprint in 3,5 seconden naar de 100, met een topsnelheid standaard begrensd op 250 km/u. Maar met het M Driver’s Package kun je dit opkrikken naar 280 km/u of zelfs 290 km/u, afhankelijk van je voorkeur.
Voor de ultieme personalisatie kun je de BMW M4 LCI nog verder aankleden met het optionele M Carbon exterior package. Meer zichtbaar carbon aan de voor- en achterzijde, inclusief spiegelkappen en een subtiele achterspoiler. En met het M Race Track package, inclusief M Carbon remmen, schaaft BMW 25 kg van het gewicht af.