Groot nieuws in televisieland, want het illustere trio Johan, Wilfred en René vertrekt bij RTL. Net zoals in de echte voetbalwereld hebben de mannen een transfer gemaakt, want John de Mol heeft de kijkcijferkanonnen naar Talpa gehaald. Dat is een forse aderlating voor RTL, want het is naast het voetbal nog zo’n beetje het enige wat nog dikke kijkcijfers scoort. Op de maandag trekken ze meestal zo’n 700.000 a 800.000 kijkers en op de vrijdag toch zeker een half miljoen. Koffietijd voor mannen blijft nog even bestaan. 

Voor Wilfred

Tegenover RTL Boulevard verklaarde René van der Gijp dat de mannen het vooral voor Wilfred doen, omdat vooral Wilfred ontevreden was over de kansen die hij zou krijgen. “Ze hadden niet genoeg voor hem. RTL wilde alleen met VI doorgaan en zag te weinig mogelijkheden. Daar was hij ontevreden over. Wilfred wil meer, maar die kans zat er bij RTL niet echt in. Tenminste, de afgelopen jaren niet. Als je dan een kans krijgt bij een andere zender, dan doe je het voor Wilfred.”

Sympathieke actie van Johan en René, al zullen zij vast ook niet slechter op worden. Is Reneetje ook eerlijk over: “We blijven in hetzelfde studiootje zitten, maar we gaan er in salaris wel op vooruit.”

WK-programma

Er is nog een mogelijkheid Johan, Wilfred en René aankomende zomer in een WK-programma te zien zijn, maar dat is nog niet zeker. René ziet het niet echt zitten. “Ze zijn ervan overtuigd dat het WK gaat leven, maar ik denk dat dat totaal niet het geval is. Als Nederland niet meedoet, leeft het niet. Dan is het moeilijk om dagelijks een programma te vullen. Als ik het tien minuten over Lukaku heb, is iedereen afgehaakt.”
Met de transfer heeft John de Mol na eerder al het binnenhalen van de Champions League opnieuw een belangrijke slag geslagen op voetbalgebied. Wij zijn vooral blij dat het trio voorlopig nog op de buis te zien zal zijn, want dit blijft een van de mooiste programma’s op tv. Wel zal het programma een andere naam krijgen en wordt de maandag en vrijdag ingeruild voor de donderdag en de zondag.

Foto: RTL