910 pk pompen uit een Mercedes-AMG C 63 S, dat kan gewoon

In Nederland mogen we ’s avonds niet harder dan 120 km/u rijden. Dat wil niet zeggen dat je niet zo snel mogelijk bij die 120 wilt komen. Mocht je fan zijn van de Mercedes-AMG C 63 S, dan moet je het normaal gesproken doen bij de overige AMG-modellen met een 4,0-liter V8 met maximaal 510 pk. Niet weinig natuurlijk, maar hier kan makkelijk nog een schepje bovenop. Daarom kies je voor de GT 63 S en krijg je 639 pk en 900 Nm koppel. Nog niet genoeg? Breng ‘m dan even langs bij de Poolse Auto-Dynamics.

Power

De Polen weten deze brute machine nog even flink te kietelen tot een vermogen van 855 pk en een bizarre 972 Nm koppel. Zoals je op de foto’s ziet is het dus geen eenvoudig boodschappenwagentje. Door nieuwe turbo’s aan te brengen wordt de lucht ingeblazen via een Eventuri-inlaatsysteem en weer wegblazen door een nieuw uitlaatsysteem. Naast een vernieuwd koelsysteem krijg je er ook Eibach-veren, BBS-velgen en Michelin Pilot Sport-banden bij. Hoelang een sprintje van 0-100 km/u duurt, verklappen ze niet. Wel dat de 855 pk versie binnen vijf seconden van 100km/u naar 200 km/u doet. Ohja, en de topsnelheid ligt boven de 330 km/u. Helaas staat de auto zelf niet te koop, maar je kunt je eigen C 63 S afgeven om hem een paar paarden meer te geven. Toevallig nog een AMG’tje in de garage staan? Misschien is deze wat voor je:

Reageer op artikel:
910 pk pompen uit een Mercedes-AMG C 63 S, dat kan gewoon
Sluiten