Voordat er gesleuteld kan worden moet er natuurlijk eerst overlegt worden
met de klant over wat er nou eigenlijk moet veranderen. Zou wel zonde zijn als je de uitlaat eraf ramt terwijl dat niet de bedoeling was. Daarom wordt er eerst gebrainstormd, wat vervolgens in een gedetailleerd ontwerp uitgewerkt wordt in Photoshop. Hieronder in de galerij is dat ontwerp ook te vinden, check de foto met de grijze achtergrond inclusief logo. Daarna was het tijd om te gaan knutselen aan de Triumph Speed Triple met krachtige 3-cilinder om zo de droom van
de klant te kunnen verwezenlijken. Iets waar de heren bij Raw Metal Racers inmiddels aardig bedreven in zijn geworden.
Allereerst werden de
originele koplampen gedemonteerd en vervangen door een strakke schuinstaande ovale koplamp. De lijn van de koplamp en tank accentueert zo beter de agressieve lijn die de motor moest krijgen. Doordat de teller normaal gesproken op de koplampbeugel gemonteerd zit moest er dus
ook een nieuwe beugel bovenop het kroonstuk gemaakt worden. Vervolgens werd
er een kort subframe in elkaar gezet waarbij een groot deel van
de originele elektronica op andere plekken gemonteerd moest worden. Dit zorgde ervoor dat er een mooie open ruimte ontstond. Het originele stuur werd vervangen door laagstaande clip-on stuurstukken. Voor het subframe is er ook een zadelpan op maat gemaakt die vervolgens bekleed werd door meesterbekleder Marcel Miller van Miller Kustom Upholstery. Tot slot zijn het subframe en enkele andere onderdelen in de originele, mat metalic zwarte kleur gespoten.