Death Machines of London hebben een 1977 Honda Gold Wing GL1000 getransformeerd in een straatstrijder waar een doorsnee samurai in z’n graf van zal omdraaien, op een uiterst positieve manier. Dit is de moddervette 'Kenzo'. Mythologie
De Kenzo is vernoemd naar Kenzo Tada, een
Japanse motorcoureur die in 1930 als eerste Aziatische knaap deelnam
aan de Isle of Man TT. De keuze voor een Honda is ook relevant voor de mythologie van de omgebouwde motorfiets. Legende heeft het dat de gerespecteerde samurai-generaal Honda Tadakatsu in één keer 50 vijanden versloeg in 1570. In deze
motor zit heel wat historie geïmplementeerd.
Foto: Death Machines of London
Eerbetoon
Als
eerbetoon aan de angstaanjagende, zwaar zwaaiende krijgers van het Japanse imperium, heeft de body van de motor samurai-pantserachtige overlappende segmenten. Afgewerkt met gladde bochten en vlijmscherpe randen. De carrosserie is afgewerkt in een aangepaste ‘Titanium Samurai’ verflaag met matzwarte
details. Heel fresh.
Foto: Death Machines of London
Andere esthetische details zijn een vernieuwd rooster, interne gasdop, nauwkeurig bewerkte aluminium badges en stuur gewikkeld met behulp van de traditionele Tsukamaki zwaardwikkeltechniek. De CNC-zit is bekleed met leer dat doet denken aan de kleding die Samurais onder hun pantser droegen. Maar de echt eye-catcher is toch wel de radiaal verlichte, doorschijnende draak die is ingesteld als aangepaste snelheidsmeter.
Klik
hier om alle kleine snufjes tot in detail te ontdekken en om er 'misschien' eentje op de kop te tikken.