Rozen zijn rood, McLarens oranje, met de nieuwe 750S zit je in een paar uurtjes in Spanje. Als ze ergens goed in zijn bij McLaren is het de balans zoeken. Er zit niet te veel poespas op, maar hij is ook niet kaal. Hij is stoer, maar niet asociaal. Ze weten altijd de sweet spot te vinden, gewoon genieten! Kennen we de 720S nog? Mooie bak hé! Als je daar groot fan van was ga je deze gloednieuwe McLaren 750S ook flink waarderen, al zou je misschien eerder denken dat het een tweeling is in plaats van dat het ’gewoon’ broertjes zijn. Je kunt hem meteen halen in een Coupé versie of een Spider uitvoering. Dat we houden van McLaren is een van de slechtst bewaarde geheimen van het land. Niet al te lang geleden mochten we op pad met
deze bizarre Artura en als je al onze artikelen over het merk wilt lezen is je weekend zo alweer ineens in de maandag veranderd.
McLaren 750S
Je moet de nieuwe 750S een beetje zien als een 720S die zijn opleiding heeft afgemaakt. Het was al een beest, maar nu heeft ‘ie zijn potentie omgezet in keiharde prestaties. De afgestudeerde versie bestaat voor 30 procent uit nieuwe (of aangepaste) onderdelen. Daar kun je van alles van vinden, maar uiteindelijk staat er een nieuwe auto waar we toch wel redelijk verliefd op zijn.
De grootste verandering (op het eerste oog) vind je aan de achterkant. Het gaas geeft hem nog iets meer een race-vibe en de gegroeide spoiler draagt daar ook zeker aan bij. We kunnen nog lang lullen over hoe dat dit prachtige monster eruitziet, maar ga vooral even genieten van de plaatjes.
Onder de motorkap
Achter die heerlijke koolstofvezel kuipstoelen ligt een dikke 4 liter V8 die je gaat voorzien van zo’n 750 pk. Over 0-100 praten we niet meer, dat station zijn we al gepasseerd. Vanuit stilstand ben je in 7,2 seconden bij de 200 km/h. Als je dan nog steeds hongerig bent naar meer, kun je 'm nog doortrekken tot de 322 km/h. #vroom