Honda gaat elektrisch met de nieuwe 0 Saloon en 0 SUV

12 jan , 21:00 Machines
g1cwskm00jbbj5 1200

Het lijkt erop dat Honda wakker is geworden uit z’n EV-slaapje. Na een wat stroeve start op de elektrische markt (de Honda e was meer een gadget dan een auto), komen de Japanners nu met de grote jongens. Maak kennis met de Honda 0 Saloon en 0 SUV, twee modellen uit de nieuwe 0-serie die in 2026 in de showroom staan. En nee, de naam ‘0’ slaat niet op hun designscores, deze dingen zijn behoorlijk futuristisch.

Eerst even over de 0 Saloon. Dit is geen gewone sedan, maar een vlaggenschip dat eruitziet alsof een Lamborghini en een Dyson-stofzuiger samen een kind hebben gekregen. Scherpe lijnen, een lage daklijn en een front dat vorig jaar nog leek op een zuigmond. Gelukkig heeft Honda dat wat realistischer gemaakt met koplampen die nu verticaal staan en een dakmodule vol sensoren. Die laatste is niet zomaar een gadget want de 0 Saloon kan straks zelfstandig rijden op niveau 3. Dat betekent dat je onderweg naar je werk een croissantje kunt eten zonder in de sloot te belanden.

Het interieur is een mix van futurisme en functionaliteit. Displays overal en een stuur dat je doet denken aan een straaljager. Misschien niet handig voor een potje bochtenwerk, maar het ziet er wel cool uit.

De 0 SUV

Voor wie de 0 Saloon te laag en te strak is, heeft Honda de 0 SUV in de aanbieding. Dit is een middelgrote elektrische SUV, ongeveer het formaat van een CR-V. Hij ziet er een stuk traditioneler uit dan de sedan, wat hem waarschijnlijk populairder maakt in Europa. Ook deze komt in 2026, zelfs iets eerder dan de sedan.

Hallo, Asimo!

En dan is er nog Asimo, Honda’s legendarische robot. Of nou ja, zijn geest leeft voort in het Asimo OS, dat beide modellen aanstuurt. Denk aan een digitale assistent die je helpt met navigeren, rijden en misschien zelfs je date adviseert.

Met prijzen die nog onbekend zijn, maar ongetwijfeld concurrerend, is Honda duidelijk bezig met een comeback in de EV-wereld. Of de 0-serie echt een hit wordt, weten we (helaas) pas in 2026

g1cwskm00jbbj5 1200
Delen met
Ook interessant