De Fisker Karma was zo’n beetje de eerste echt toffe elektrische sportwagen ter wereld. Voor ons nog steeds een headturnertje als er een langsrijdt. Toch ging het niet zo lekker met het merk, want zo’n vier jaar geleden ging Fisker eraan. Maar niet voorgoed, want het Chinese Wanxiang Group kocht het merk op. De Revero is het eerste wapenfeit sinds die overname. Op techbeurs CES in Las Vegas werd het doek getrokken van de spectaculaire elektrische bolide. De looks zien er
natuurlijk fucking dik uit. Achterkant en formaat lijkt veel weg te hebben van
de nieuwe Aston Martin Vantage , maar de
extreme deuren pimpen ‘m natuurlijk naar extreme level. Over die deuren: het zijn geen vleugeldeuren, maar vlinderdeuren. Vet? Ja! Onhandig!
Zeker! Dat wordt oppassen in de garage.
Ook qua specs belooft ‘ie veel moois. Bij elektrische auto’s is de range natuurlijk wel interessant en daar hoef je je
bij de Fisker EMotion geen zorgen over te maken. Dankzij een inventieve lithium-ion batterij moet een bereik mogelijk zijn van
meer dan 600 kilometer. Op dit moment zijn ze zelfs bezig of ze dat
kunnen rekken naar meer dan 800 kilometer. Sta je dan een halve dag bij de laadpaal? Nee hoor, want in een minuutje moet je weer helemaal opgeladen zijn. Ging het tussen de lakens maar zo snel, niet?
In totaal levert de motor van de EMotion liefst 780 pk waarmee je in 3 seconden naar de 100 km/u moet kunnen racen. Topsnelheid is nog niet veel over gezegd, maar 300 lijkt ons zeker haalbaar.
Dit moet dus de nieuwe Tesla-killer worden. Als je het ons vraagt is de Fisker EMotion meer dan forse concurrentie, want op het eerste oog wint de Fisker het wat ons betreft op alle punten van Tesla. Alleen die prijs hè.