De Nissan skyline GT-R R34: Brengt je terug naar de iconic Fast & Furious

05 nov , 12:40 Machines
img 0031

Mannen houd je vast, want deze Nissan Skyline GT-R R34 of beter gezegd, deze meesterlijk opgevoerde Japanse strijder, is geen standaard import karretje. Nee, dit is de ultieme droom van elke autoliefhebber met een hart voor Japanse techniek en een zwak voor pure power. Gebouwd door het illustere team van Built by Legends. Dit is geen gewone Skyline, maar een auto die alle grenzen van stijl, power en precisie heeft opgezocht en ruim overschreden. 

Deze GT-R is hun tweede project. Built by Legends nam het beest van een R34 en gaf hem een totale make-over die verder gaat dan wat je in de meeste autogarages ziet. Het doel? Niet simpelweg brute kracht, maar verfijning en duurzaamheid. Deze wagen moet niet alleen blikken stelen op straat, hij moet ook de tand des tijds doorstaan, als een vierwielige Bruce Lee die niet te breken is.

Het hart van de samoerai 

Onder de motorkap ligt de trots van deze Skyline. Namelijk een MINE’S MB7 motor gebaseerd op het beruchte N1-blok, dat al bekend stond als dé motor voor de snelle jongens. Maar Built by Legends vond het fabrieksvermogen van 280 pk te tam en kreeg het blok naar een niet-mis-te-verstaan aantal van 650 paardenkrachten.

De motor draait op de MINE’S VX-ROM ECU, een geavanceerd systeem dat ervoor zorgt dat al die kracht niet zomaar wordt weggeblazen, maar met precisie wordt ingezet. Het hele plaatje is perfect afgesteld om die 650 pk op de juiste momenten te leveren. Geen overbodige toeters en bellen, maar pure efficiëntie en ongekende snelheid.

Bodywork 

Built by Legends nam de hele body van de R34 onder handen met een 400-punts spotweld-programma. Geen idee wat dat betekent? In het kort: ze hebben elk zwak punt in het chassis sterker gemaakt dan het ooit was, wat betekent dat dit beest niet alleen snel gaat, maar ook blijft kleven aan de weg als een tank.

Ook de remmen zijn geen kattenpis: AP Racing 6-pot remmen van 356 mm aan de voorkant en 4-pots aan de achterkant. Kortom, deze Skyline GT-R is helemaal race-klaar, ook al is de kans zeer groot dat je hem vaker ziet poseren. Met custom 18x10,5 inch Rays 21A-velgen maakt hij sowieso al indruk zonder één keer van z’n plek te komen.

De prijs

Hoeveel kost dit stukje Japanse perfectie? Hou je vast. Deze R34 kost maar liefst zo’n €413.100,-. Dit is de Ferrari onder de Skylines en alleen weggelegd voor degenen die echt durven. Dus, als je ooit een bank wil beroven om je droomauto te bemachtigen, dan is dit de vierwieler om het voor te doen.

Delen met
Ook interessant