We kennen de Duitse tuner natuurlijk al jaren van hun gruwelijk getunde Mercedes-modellen . BRABUS heeft weer een nieuw speeltje uitgebracht: de BRABUS 900. De, op een Mercedes-AMG E63 S gebouwde, wolf in schaapskleren van de bouwer uit Bottrop is een monster dat niet alleen nekken op straat doet breken, maar je ook whiplash in de stoel bezorgt. De BRABUS 900 is zo'n auto waar in films de penoze in rijdt. Types zoals 'Paus' uit
mocro maffia hebben er eentje voor hun deur staan. Echter is deze auto meer dan alleen een patserbak.
De Duitse bouwers weten wat ze doen en zoeken altijd
naar een mooie balans tussen ordinair en stijlvol. Bij deze E-klasse is dat opnieuw gelukt en wij vinden hem verschrikkelijk sexy!
Paardenkrachten
De normale Mercedes-AMG E63 S produceert 612 pk en 850 Newtonmeter koppel. Duitse tuner BRABUS doet hier nog effe een schepje bovenop. De BRABUS 900 produceert, zoals de naam al doet vermoeden, 900 paardenkrachten en 1050 Newtonmeter koppel. Die laatste is begrensd, want als ze dat niet deden heb je na een dagje rijden geen achterbanden meer over. Deze brute krachten worden overgedragen naar een automatische versnellingsbak, waardoor je binnen 2.8 seconden 'het 0-100 km/u' sprintje doet. De topsnelheid
van deze Duitser met overgewicht is elektronisch begrensd op 330 km/u. Alsof het niet genoeg is.
Schoonheid
Kennen jullie Heidi Klum in haar topjaren nog? Dit staat gelijk aan het exterieur en
interieur van deze BRABUS. Het scheurijzer is aan de buitenkant voorzien van custom-made logo's, een
carbon voorlip, een carbon ingelegde voorgrille en een carbon diffuser met 'F1-taillight'. De vier uitlaten zijn er
niet alleen voor de sier, het brullende geluid uit deze pijpen maken jou en jouw buren minder goede vrienden. Bij BRABUS is groter altijd beter, de BRABUS 900 wordt geleverd op 21-inch velgen en die sloffen staan hem heerlijk.
Dan nog even het gelikte interieur. Het blijft een Mercedes en Mercedes staat standaard al garant voor een schitterend interieur. Ambient lighting, multifunctionele LCD-sportknoppen op het stuur, carbon interieurdelen, een driespaaks-sportstuur, leren sportstoelen en natuurlijk een entertainmentsysteem waar je graag nog een rondje voor omrijd met jouw favoriete track. Mercedes
kan het goed, maar BRABUS kan het net iets beter. Wat een machine!