De Ares S Project is meer dan alleen een Corvette. Het bedrijf Ares Design maakt van een klassieker een 21eeeuws racemonster. Deze pikzwarte wagen wil je hebben, hebben, hebben.
Projectje
Een van de oprichters van de Formule 1-teams Red Bull Racing en Scuderia Torro Rosso komt nu weer met een bijzonder projectje. De Turkse Danny Bahar heeft (na CEO te zijn geweest van Lotus) een eigen bedrijfje in het verbouwen van bestaande auto’s: Ares Design. Omdat de lancering van vijf nieuwe modellen bij Lotus niet erg goed afliep, heeft hij een nieuwe hobby gezocht. Ares Design ken je waarschijnlijk niet, maar ze maken toch een partij brute wagens. Een voorbeeld is de omgebouwde Huracán van Bahar: de Panther ProgettoUno. "We zijn geen autobedrijf dat het nodig vindt om technologie zelf te ontwikkelen als er al iets beters te koop is," zegt Bahar. "Je pakt iets en werkt er simpelweg aan, zoals een plastisch chirurg. Je verandert alles dat je kunt zien en aanraken." Een klassieker met nieuwe tieten dus.
Ares S Project
Er gaan geruchten rond dat de V8 van Ares S Project zou klinken als een F1-auto met een V10-motor. De V8 haalt wel 9.000 toeren per minuut met de achttraps automaat. Je jankt harder met die 715pk dan een hongerige baby. Heel sick. Daarnaast bestaat de carrosserie volledig uit koolstofvezel en de uitpuilende wielkasten doen ons denken aan een roofdier. Een originele Corvette werd als basis gebruikt en de ontwerpers tekenden er een exorbitante supercar omheen. Ohja, en de originele V8 had eerst 200pk minder. Hoe ze die hebben geüpgraded? Niemand die het weet. Wat we wel weten is dat dit excentrieke stuk metaal binnen 2,6 seconden naar de 100km/u vliegt. Wat dit grapje mag kosten? 422.000 Euro. Daar koop je ook 650
Balenciaga voetbalshirts voor. Niet dat je daar veel aan hebt trouwens. Je zult er wel snel bij moeten zijn, er worden er namelijk maar 24 van gemaakt. Een ding is zeker, het gejank van deze V8 klinkt beter dan dat van je vriendin. Just saying.