Het einde van het jaar nadert. Dat betekent, tijd voor de recaps! Heb je je Spotify Wrapped al bekeken? Wij hebben namelijk de volgende recap voor voor je in petto. Tinder neemt 2022 even onder de loep. Wees niet bang, de app bekijkt echt niet hoeveel Tinderadresjes je hebt bezocht. We kijken onder andere terug op nieuwe relatielabels en nuchtere datingtrends. 1. Het nieuwe "situationship"
De situationship is het nieuwste relatie-status woord uit 2022. Maar wat houdt het nou eigenlijk in? Je zit in een situationship als iemand meer dan een scharrel is, maar je het nog geen relatie kunt noemen. De ultieme status voor mensen met bindingsangst of voor wanneer je een relatie onder minder druk wil ontwikkelen. Vooral onder jonge singles is de term populair. Bijna 50% van de leden koppelde de relatie-status aan hun profiel. Een casual en vrijblijvende relatie. Helemaal top zo in die jonge jaren!
2. Minder vreten tijdens het daten
Met de handjes in de klei, karaoke of een kookcursus volgen. Deze activiteiten stonden in de top 10 van de Nederlandse Tinder-dates. Het ziet er naar uit dat de coronacrisis een blijvende verandering heeft aangebracht in de datingscene. Tegenover elkaar aan een tafeltje zitten in een restaurant, is een stuk minder populair. We kiezen liever voor een picknick, een bezoek aan een museum of lekker iets creatiefs. Scheelt je ook nog eens een boel knaken!
3. In de sterren geschreven
Loop je zelf ook met vijf edelstenen in je zak of zwaai je 's middags met een wierookstokje? Nederland wordt spiritueel. Ook Tinder is dit niet ontglipt. Astrologie is op het platform razend populair. Nog nooit hebben zoveel mensen hun sterrenbeeld in hun Tinder-bio gezet. Het was opvallend dat de meeste sterrenbeelden waren geneigd met hetzelfde sterrenbeeld te matchen. Staat dit geschreven in de sterren of is het puur toeval?
4. Back to the 90’s
Zoals de mode zich herhaalt, zo doen trends uit het verleden dat ook, blijkt uit een Tinder onderzoek. De snelst groeiende interesses waren trends uit de jaren 90. Denk aan dingen zoals Anime, Sneakers en 90’s Kid. Het lied “Running Up That Hill” heb je het afgelopen jaar waarschijnlijk eindeloos gehoord. Wist je dat, dat gewoon een comeback is?
5. Maken of kraken
Het overgrote deel, zo’n driekwart, van de Tinderaars zocht een match die interesse heeft in maatschappelijke onderwerpen. Van een mooi bord kan je niet eten. We willen diepgaande gesprekken! De Oekraïense vlag is dit jaar zoveel gebruikt, dat deze in de de top 10 van trending emoji's stond. Ook onderwerpen als kiesrecht en activisme zijn populair. Hopelijk liggen jij en je date wel op één lijn. Je standpunt kan jullie succes op liefde namelijk maken of kraken.