Heb je dorst? Wij wel. Psssst! Ah, niets beter dan het geluid van een koud biertje openen. Zeker nu de lente met rasse schreden nadert, krijgen wij weer helemaal zin om lekker op hete terras of in het park te zitten en ijskoude, goudgele pretcilinders naar binnen te werken. Zomer, komt u maar!
In deze komende zomer kun je weer allerlei leuke dingen gaan doen. Wat zeker op ons verlanglijstje staat? Het biertje van Nothing.
Nothing Beer (5.1%)
We zijn een beetje laat met dit nieuws. Nothing kondigde het namelijk al aan op 1 april. Tja, op die datum gaat een bericht dan al vrij snel naar onze ‘onzin’ categorie. De grap was juist dat het klonk als een mopje, maar Nothing is bloedserieus. Het techbedrijf bonst, of beukt eerder, op de deur van de grote spelers in de elektronicawereld. Ze releasten al een kekke smartphone, die ze de Phone (1) noemen, en kwamen onlangs met een paar draadloze oortjes, de
Ear (2) ’s. We zijn het met je eens, bedroevende naamgeving. Maar de producten zijn écht heel cool.
Daarom zijn wij ook zo enthousiast over dit biertje. Als Nothing met iets komt moet het eigenlijk wel goed zijn. Nu betekent goede gadgets bouwen niet direct dat je ook lekker
bier kan brouwen (al rijmt het wel lekker), maar iets nieuws van Nothing belooft altijd wat. Ze hebben de techwereld op stelten gezet met vernieuwende producten. Je kunt je afvragen of de bierindustrie vernieuwd moet worden – bier is al vrij lekker – maar het lijkt ons toch iets om naar uit te kijken.
Het biertje!
Het alcoholpercentage laat zich raden met de naam Beer (5.1%). Het blikje is ook weer typisch Nothing, minimalistisch met daarop gedrukt de tekst in een gestippeld lettertype. Binnenin zit een pils dat wordt gebrouwen in de microbrouwerij Freetime Beer, in Wales. Het biertje zou een frisse, strakke smaak hebben met hinten van peer.
Kort nadat
Tesla bekendmaakte bier te gaan brouwen is hier dus het volgende techbedrijf dat in de booming bierbusiness stapt. Het is hot! Wanneer we precies een ijskoude rakker open kunnen trekken met onze vrienden, weten we niet. Ergens in de zomer van 2023, zegt Nothing. Wat ‘ie mag gaan kosten, is ook nog onduidelijk. We hebben er gewoon vooral heel erg veel zin in. Ohja, en voor we het vergeten: een alcoholvrije versie volgt in 2024.