Lidl vs Coca-Cola: De ultieme kersttruck concurrentie is begonnen

07 nov , 19:00 Entertainment
vhom65rb
"Holidays are coming, holidays are coming…" – ja hoor, je zingt het al mee. Iedereen weet dat het kerstseizoen écht begint zodra die Coca-Cola-kerstreclame weer opduikt. Maar dit jaar is het een beetje anders. Er is namelijk een nieuwe uitdager op de weg… Lidl!
Dat klopt, Lidl’s eigen rode kersttruck, volledig opgedragen aan hun eigen Freeway cola, gaat op tournee door het Verenigd Koninkrijk. De ultieme kersttruckstrijd is begonnen. De Lidl Freeway-truck, volgestouwd met kerstcadeaus, samples, en een flinke dosis kerstgezelligheid, gaat negen steden door heel het VK aandoen vanaf volgende week. En eerlijk is eerlijk, respect voor Lidl dat ze zo schaamteloos de handschoen oppakken. Ze hebben hun rode truck klaarstaan, de kerstlampjes hangen erop, en ze zijn niet bang om te concurreren met de grootste naam in cola-land.

Christmas feelings

Marketingdirecteur van Lidl , Joanna Gomer, zegt het zelf: “We vinden het heel belangrijk om iets terug te geven aan de gemeenschappen die wij bedienen. En met onze nieuwe Freeway-truck brengen we dit jaar wat kerstmagie recht naar hun voordeur.”
En het wordt meer dan alleen maar een vrachtwagen met cola. Lidl heeft maar liefst 2.000 cadeaupakketten klaarliggen om uit te delen aan iedereen die een stop maakt bij de truck. En alsof dat niet genoeg is, kun je ook je eigen kerstwens indienen. Wie weet, misschien pakt Lidl een aantal van die wensen op – maar laten we realistisch blijven, hè. Vraag niet om een Tesla of een privé-eiland.

Wanneer?

De truck start volgende week, en als je nog op zoek bent naar gratis eten, wat cadeaus of een vleugje kerstvreugde, dan is dit je kans (wel in het Verenigd Koninkrijk natuurlijk). Wie weet word jij de gelukkige die een wens in vervulling ziet gaan.
Maar Coca-Cola blijft niet achter. Hun trucktour ondersteunt dit jaar FareShare, een organisatie die zich inzet tegen voedselverspilling en honger. Voor elke bezoeker doneren ze het gelijkwaardige van een maaltijd. Hun doel? Een miljoen maaltijden. Dus of je nou voor Lidl’s eigenzinnige Freeway-cola gaat of trouw blijft aan de iconische Coca-Cola, het wordt hoe dan ook een kerst met een extra bubbly twist dit jaar.
Delen met
Ook interessant