"Holidays are coming, holidays are coming…" – ja
hoor, je zingt het al mee. Iedereen weet dat het kerstseizoen écht begint zodra
die Coca-Cola-kerstreclame weer opduikt. Maar dit jaar is het een beetje
anders. Er is namelijk een nieuwe uitdager op de weg… Lidl! Dat klopt, Lidl’s eigen rode kersttruck, volledig opgedragen
aan hun eigen Freeway cola, gaat op tournee door het Verenigd Koninkrijk. De ultieme
kersttruckstrijd is begonnen. De Lidl Freeway-truck, volgestouwd met
kerstcadeaus, samples, en een flinke dosis kerstgezelligheid, gaat negen steden
door heel het VK aandoen vanaf volgende week. En eerlijk is eerlijk, respect
voor Lidl dat ze zo schaamteloos de handschoen oppakken. Ze hebben hun rode
truck klaarstaan, de kerstlampjes hangen erop, en ze zijn niet bang om te
concurreren met de grootste naam in cola-land.
Christmas feelings
Marketingdirecteur van
Lidl , Joanna Gomer, zegt het zelf:
“We vinden het heel belangrijk om iets terug te geven aan de gemeenschappen die wij bedienen. En met onze nieuwe Freeway-truck brengen we dit jaar wat kerstmagie recht naar
hun voordeur.”
En het wordt meer dan alleen maar een vrachtwagen met cola.
Lidl heeft maar liefst 2.000 cadeaupakketten klaarliggen om uit te delen aan
iedereen die een stop maakt bij de truck. En alsof dat niet genoeg is, kun je
ook je eigen kerstwens indienen. Wie weet, misschien pakt Lidl een aantal van
die wensen op – maar laten we realistisch blijven, hè. Vraag niet om een Tesla
of een privé-eiland.
Wanneer?
De truck start volgende week, en als je nog op zoek bent
naar gratis eten, wat cadeaus of een vleugje kerstvreugde, dan is dit je kans (wel
in het Verenigd Koninkrijk natuurlijk). Wie weet word jij de gelukkige die een
wens in vervulling ziet gaan.
Maar Coca-Cola blijft niet achter. Hun trucktour ondersteunt
dit jaar FareShare, een organisatie die zich inzet tegen voedselverspilling en
honger. Voor elke bezoeker doneren ze het gelijkwaardige van een maaltijd. Hun
doel? Een miljoen maaltijden. Dus of je nou voor Lidl’s eigenzinnige
Freeway-cola gaat of trouw blijft aan de iconische Coca-Cola, het wordt hoe dan
ook een
kerst met een extra bubbly twist dit jaar.