Hoe zou de wereld eruitzien in de verre toekomst? Een leuke vraag om over de filosoferen, maar de whiskybazen van Glenfiddich gaan hier een stuk serieuzer op in. Met Taste The Future hebben zij een nieuw platform voor ontwerpers gecreëerd waar hun ideeën over de toekomst worden gedeeld. Dat levert interessante dingen op. Zo laat upcoming fashion designer BYBORRE zijn visie zien wat we kunnen verwachten van future fashion. Glenfiddich
Bij Glenfiddich denk je niet direct aan kleding, maar aan whisky. Bij whisky denken veel mensen aan eeuwenoude tradities en gevoelens van nostalgie. Glenfiddich gooit het juist over een totaal andere boeg met Taste The Future. De whisky makers van nu zijn al bezig met de whisky die pas over 12, 18 en 30 jaar te koop zal zijn. Hoe ziet de wereld eruit als de whisky uit het vat wordt gehaald?
Op uitnodiging van het Schotse whiskymerk Glenfiddich deelt de upcoming designer Borre Akkersdijk als eerste zijn visie op het platform en beantwoordt hij de vraag: 'Wat voor kleding dragen we tegen de tijd dat de whisky die zij nu in het vat doen, rijp is?
Taste The Future
BYBORRE presenteert nu drie verschillende modeconcepten, gebaseerd op hun verwachtingen van de jaren 2035, 2041 en 2053. Jaartallen die de leeftijden van de drie meest iconische single malts van Glenfiddich representeren. Als we BYBORRE moeten geloven, ziet de toekomst er wat kleding betreft niet kleurrijk uit. Sterker nog: over 30 jaar dragen we volgens hen alleen nog maar monotone en grijze kleding die steeds minder draait om zelfexpressie, maar om duurzaamheid en functionaliteit. Geen kledingkasten vol, maar nog maar één universeel pak dat je eindeloos kan recyclen.
Concepten
De drie concepten van de kledingstukken zijn tentoongesteld tijdens de lancering van Taste The Future. Het jasje voor 2041, passend bij
Glenfiddich 18 Years Single Malt , blijkt zo populair dat inmiddels is besloten om een limited edition versie uit te brengen. Deze is binnenkort te pre-orderen via de website
taste-the-future.nl . Must have item voor de very early adopters. Fashion, baby!