Hoog tijd om je garderobe weer van een upgrade te voorzien. Onlangs deelden we al de laatste fashiontrends voor mannen , nu nemen we de nieuwe collectie van Drôle de Monsieur onder de loep.
Sinds 2014 dropt het Franse Drôle de Monsieur de dikste collecties met casual en vooral draagbare kledingitems die een eerbetoon zijn aan iconische sportkleding. De collecties worden gebaseerd op de fascinatie voor de esthetiek van de jaren '70 en '80, vervolgens gemixt met de nostalgie van de jaren '90 en waarna er rekening wordt gehouden met de behoeften van vandaag. Deze combi zorgt voor een comfortabele look tijdens het uitspelen van jouw fashiongame.
Stukkie geschiedenis mag natuurlijk ook niet ontbreken. Het merk is ontstaan vanuit Dijon, Frankrijk. Een vrij ongebruikelijke plek voor het oprichten van een modemerk. 'Daar moeten we iets mee doen', moeten ze gedacht hebben. Hallo slogan "Not from Paris Madame". Volgens het merk de manier om optimisme, energie en aandacht uit te drukken, waar je ook vandaan komt en wat er ook gebeurt. Het benadrukt ook gelijk dat ambitie, talent en liefde niet alleen te vinden zijn in grote hoofdsteden. Diep man.
We kunnen het nog zo mooi opschrijven, maar een beetje beeld erbij is altijd prettig. Is er ook voor je. Check deze video met Boo Johnson maar 'ns over het merk en zijn motivatie.
Kortom: het merk zorgt ervoor dat het verleden en heden elkaar ontmoeten. Met de verfijning van retro silhouetten gecombineerd met moderne snitten val je op zonder op te vallen en flaneer jij van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat. Hier een paar van onze favorieten uit de nieuwe herfst/wintercollectie van Drôle de Monsieur.