Wat krijg je als je vliegmaatschappij easyJet combineert
met bakkerij YUSU? Precies, een vliegend lekkernij zoals je nog nooit hebt
gezien. De twee bundelen hun krachten en presenteren samen de Flying Cake. Een
luchtig, wolkachtig taartje, geïnspireerd op de favoriete vakantiebestemmingen
van de YUSU-community. Zo’n tien jaar geleden opende easyJet een basis op Schiphol.
En wat is een verjaardag zonder taart? Helemaal niks, dachten ze bij easyJet.
Daarom sloegen ze de handen ineen met de Amsterdamse hotspot
YUSU Coffee om
reizigers alvast een zoet voorproefje van vakantie te geven.
De naam? Hoe kan het ook anders: de Flying Cake. Een hap en
je bent op reis. De smaak? Een mix van culinaire verwennerij en een vleugje
escapisme. En het mooiste? Door een Flying Cake te
eten, maak je kans op
vliegtickets naar een easyJet-bestemming.
Smaken geïnspireerd op de wereld
YUSU’s mede-oprichter Nicole Lieuw ontwikkelde het recept op
basis van input uit de community. De vraag: wat is jouw favoriete
vakantiebestemming? Het antwoord? Marrakesh stond op één. En als je aan Marokko
denkt, denk je aan specerijen. Dus verwerkte YUSU nootmuskaat en kaneel in de
cake. Runner-up was Londen, wat leidde tot een frisse lemon curd in het hart
van de Flying Cake. En de luchtige meringue topping kreeg een vleugje Griekse
honing, geïnspireerd door Corfu, dat de top drie completeerde. “We wilden dat
dit taartje zo licht aanvoelt als een take-off, maar tegelijkertijd rijk is aan
diepe smaken’’, zegt YUSU's mede-oprichter, Nicole Lieuw.
EasyJet viert tien jaar Schiphol
Amsterdam was in 1996 easyJet’s eerste internationale bestemming. Tien jaar geleden vestigde de maatschappij officieel een basis op Schiphol en de afgelopen jaren vervoerden ze meer dan 70 miljoen passagiers van en naar Amsterdam. Dit jaar verwacht easyJet 6,2 miljoen reizigers naar 38 verschillende landen te vliegen.
Om dit jubileum te vieren, heeft easyJet samen met YUSU nog
iets speciaals ‘gebakken’. Elke Flying Cake heeft een uniek nummer. Op 10 april
om 16:00 uur organiseert YUSU een loting via Instagram Stories, waarbij tien
gelukkige winnaars worden geselecteerd. Hun prijs? Een paar
easyJet-vliegtickets en een koffer gevuld met goodies.
Proeven? Wees er snel bij!
De Flying Cake is slechts vijf dagen verkrijgbaar: van 5 tot
en met 10 april bij YUSU, voor €3,50 per stuk. De volledige opbrengst gaat naar
UNICEF, de goede doelenpartner van easyJet. Dus met elke hap trakteer je niet
alleen jezelf, maar steun je ook een goed doel. Zo’n deal laat je toch niet
liggen?