Vorige week presenteerden wij je de sicke trailer van de opvolger van het immens populaire Warzone: Call of Duty Vangaurd. Nadat deze promo de verwachtingen al lekker hoog legde, worden langzamerhand meer dingen duidelijk over de nieuwe game in de Call of Duty-franchise. Zo duiken we in dit artikel dieper in de verhaallijn, bespreken we de grootste verbeteringen en brengen we je op de hoogte over wat nieuw is in Call of Duty Vanguard.
Zoals aangekondigd gaat deze Call of Duty over de gebeurtenissen tijdens de Tweede Wereldoorlog. Daarmee is het een vervolg van de in 2017 uitgebrachte Call of Duty WW II, waar de verhaallijn ook zal worden doorgepakt. In WW II lag de focus op de strijd van de gelande geallieerden op Normandië, die uiteindelijk vanuit daar naar Duitsland trokken om de strijd aan te gaan. Voor de West-Europese bevolking het meest bekende deel van de oorlog, maar er is tijdens de Tweede Wereldoorlog natuurlijk veel meer gebeurd. Zo wordt er ook meer gekeken naar Noord-Afrika en Rusland, terwijl de algehele focus meer bij het persoonlijke verhaal van de hoofdrolspelers komt te liggen.
Daarbij gaat het over vier Nazi-jagers, die vanwege hun uitzonderlijke capaciteiten worden samengevoegd om een geheim Nazi-project tegen te gaan. De personages zijn gebaseerd op echte soldaten, terwijl ook de vijanden allesbehalve verzonnen zijn. Zo is de ultieme vijand in de game Heinrich Freisinger, gebaseerd op oud Gestapoleider Heinrich Müller. Chill, dan kan je tegen je ouders zeggen dat je je huiswerk voor geschiedenis aan het maken bent.
Zoals elk jaar zijn er de nodige verbeteringen doorgevoerd, waar er bij Vanguard op visueel gebied het een en ander is geoptimaliseerd. Zo verspreiden rook en vuur zich natuurlijker rondom de map, iets wat in oudere edities soms nog allesbehalve geloofwaardig leek. Verder hebben ze met een schuin oog naar Fortnite gekeken, want in Vanguard kan er een stuk meer kapot dan in de vorige Call of Duty-games. Je kan houten muren kapotschieten, waardoor elke map kan veranderen naar mate er meer in gespeeld wordt. Daarnaast gaan de kogels ook anders om je oren vliegen. Zo knal je niet overal zomaar meer doorheen, maar gaat de baan van de kogel daadwerkelijk veranderen als je ergens tegenaan schiet. Het is zelfs zo specifiek dat het materiaal van de muur bepaalt wat voor effect de kogel krijgt. Wij zijn heel benieuwd, vooral omdat er hiervoor weinig tot geen verschil was tussen in een open veld schieten of door 2 muren, vijf struiken en een FHM500 een kogel te pompen.