Zo wordt de extreme Ducati Superleggera V4 gebouwd

Wat Ferrari is bij auto’s, dat is Ducati voor motoren. Toch wel eigenlijk het nummer 1 merk als het gaat om sportiviteit en exclusiviteit. Ducati geeft ons nu een kijkje in de heerlijke Italiaanse keuken met een video over de productie van de Ducati Superleggera V4.

Ducati Superleggera V4

Dit is zeg maar de LaFerrari van Ducati. Het absolute topmodel, waar een flink prijskaartje aan hangt. Waar je voor een ‘normale’ Panigale V4 een bedrag van zo’n 30.000 euro betaalt, daar krijg je de sleutels van de Ducati Superleggera V4 voor een bedrag van meer dan 80.000 euro, exclusief belastingen.

Ducati Superleggera V4
Foto: Ducati

Het is dan ook een unieke bike die met een oplage van 500 exemplaren extreem exclusief is. Mocht je ‘m kopen, dan krijg je wel een leuk extraatje, want dan mag je tijdens een SBK experience op de hardcore Panigale V4 R rijden. Je kan ook nog een stapje hoger gaan, door de MotoGP Experience op de kop te tikken. Dan mag je het circuit op met de MotoGP fiets (de Desmosedici GP20), van Ducati. Dat is zoiets dat als je een rondje mag rijden in de bolide van Charles Leclerq. Megavet.

Bizarre pk-gewichtsverhouding

Zoals je wellicht wel weet van sportieve auto’s die Superleggera in de titel hebben, houdt het in dat er alles aan is gedaan om gewicht te besparen. Maar dan wel met een monsterlijke hoeveelheid vermogen. Bij de Ducati Superleggera V4 houdt dat in dat je 224 pk hebt, bij een gewicht van 152 kilo. Echt bi-zar. Daar is een hele rits aan technologie en elektronica voor nodig om te voorkomen dat je door de lucht vliegt, in plaats van over de weg. Zo heb je ‘biplane’ wings afkomstig uit het vorige MotoGP-model die voor downforce zorgen.

Behind the scenes

Maar hoe wordt deze waanzinnige machine eigenlijk gebouwd? Ducati geeft ons heel toffe blik achter de schermen in de fabriek van de bij de iconische renstal.

Reageer op artikel:
Zo wordt de extreme Ducati Superleggera V4 gebouwd
Sluiten