We kennen de Ducati Panigale als een belachelijk dik Italiaans scheurijzer. Nadat het even leek alsof het niet beter kon hebben de mannen van Ducati toch het tegendeel bewezen. De Panigale is onder handen genomen en nog dikker gemaakt. Het zijn misschien wel kleine aanpassingen maar zeker niet de minste. Een verbeterd vermogen, aerodynamica en bodywerk zorgen voor monsterlijke performance op het circuit. Ducati Panigale
Wanneer je aan de Ducati Panigale denkt, denk je aan de beste en snelste motor op deze aardbol. Pure perfectie op twee wielen. De gillende keukenmeid is de ultieme creatie waar Ducati zijn vaardigheden mee laat zien. Nu heeft het merk een 2022-versie van de Panigale gemaakt en wij kunnen niet wachten tot we deze in de showroom kunnen bewonderen.
De Panigale V4 en V4 S zijn vernieuwd. Om deze nog beter en sneller te maken moet je de tweewielers hevig pushen. Dat heeft Ducati gedaan en het resultaat is verbijsterend. Naast het brutaler maken van de
motoren hebben ze een optie ingebouwd waarmee je de motor met een druk op de knop kunt temmen. Wanneer je naar de dagelijkse modus gaat zal het vermogen naar 150 pk minderen en wordt de respons verminderd. Hierdoor kun je relaxed door het verkeer heen snoeien.
Nummers
De twee monsters hebben wat subtiele upgrades gekregen. De power is verhoogd tot 212 pk. Dit is gedaan door middel van nieuwe olie kanalen en een grotere uitlaat. Daarnaast knallen de motoren in minder dan drie seconden naar de honderd. De V4 S heeft een nieuwe öhlins voorvork verkregen en is dus nog stabieler op de weg dan voorheen. Ook heeft de buitenkant van de V4 S meer ventilatieschachten dan voorheen en koelt dus beter dan het vorige model.
Wel mogen de motoren wat kosten. De Ducati V4 kost je zo’n 27.290 euro en de V4 S kost een flinke 33.490 euro. Niet niks voor een motor, maar dan heb je wel het beste van het beste.