Demy de Zeeuw: “Instagram van 433 kon ik al voor 250 miljoen euro verkopen”

Demy de Zeeuw was te gast bij de toffe nieuwe YouTube-serie The Mic van SLAM!. De oud-voetballer van onder andere Ajax en Oranje vertelde openhartig over zijn verleden als profvoetballer en over zijn huidige leven als zakenman. Hij is momenteel eigenaar van de grootste Instagram-pagina ter wereld ‘433’ en het kledingmerk BALR. 

The Mic

In The Mic krijgen studenten van de opleiding journalistiek de kans om scherpe vragen te stellen aan BN’ers. Onder andere Anna Nooshin, Jesse Klaver en Tim Hofman zijn te gast. En dus Demy de Zeeuw. De ex-topvoetballer die tegenwoordig ziek lekker gaat als ondernemer. First things first, dus de eerste vraag voor Demy gaat over zijn voetbalcarrière. Demy blikt terug en heeft het direct over ‘de schop’. “Tijdens de halve finale van het WK 2010 kreeg ik zo hard een schop in mijn mond van een Uruguayaan. Ik raakte direct bewusteloos en op adrenaline speelde ik daarna nog even door” zo vertelt Demy.

Uiteindelijk stonden al z’n tanden scheef en heeft hij meer dan 30 bezoekjes aan de tandarts gebracht om uiteindelijk weer een beetje een oké gebit te hebben. Hij heeft zich hierna nooit meer zo fit gevoelt als daarvoor. Na dit incident besloot hij dan ook al snel om het over een andere boeg te gooien: ondernemen.

Demy de Zeeuw en 433

433 is volgens Demy de grootste Instagram-pagina ter wereld. Dus groter dan Cristiano Ronaldo, Kim Kardashian etc. “We bereiken per week 1,1 miljard mensen. Dit doen we door altijd engagement op te zoeken. Een vraag in je story beantwoord krijgen met een ja of een nee is al interactie. Daarnaast weten we ook precies wat scoort en zijn we er altijd druk mee bezig,” zo legt Demy zeer beknopt het geheim achter het succesvolle account uit.

“Nu is het tijd om winst te pakken”

Maar Demy en zijn 433-team willen verder groeien. Ze willen documentaires schieten en andere beeldende content creëren. Hun volgende stap is dan ook het uitbreiden tot een soort van productiehuis. De afgelopen jaren maakte de Instagram-pagina geen winst. Alle winst werd namelijk weer geïnvesteerd in de groei van de pagina. Maar de ondernemende Demy wil nu dus verder uitbreiden en daarmee ook winst gaan pakken.

433 is niet te koop

Demy weet niet precies wat zijn bedrijf waard is. Bij social media is het maar net wat er op dat moment speelt en hoeveel een bedrijf wil betalen voor een samenwerking. Hij weet wel dat 433 voor meer dan 250 miljoen euro verkocht zou kunnen worden. Als hij de vraag krijgt of hij het voor 400 miljoen euro zou willen verkopen antwoord hij: “Ik zelf niet en ik denk de rest van m’n collega’s ook niet. We vinden het veel te leuk en we kunnen nog zoveel meer groeien. Pas als ik denk dat ik het niet meer verder kan laten groeien of het niet meer leuk vind, dan zou ik een verkoop overwegen.”

Toekomstplannen

Als je denkt dat Demy het nu al druk genoeg heeft, die heeft het mis. Hij wil namelijk nog een vierde bedrijf opstarten. En met zijn staat van dienst kan dat niet anders dan heel erg succesvol worden. “Ik zou heel graag voetballers willen helpen. Ze hebben vaak heel veel geld en investeren het verkeerd. Ik denk dat ik ze daarbij kan begeleiden en vooral de voetballers samen kan brengen” zo schetst hij zijn nieuwe bedrijf.

“Ik wil dat 433 het RTL van de voetbalwereld wordt”

Hij hoopt voetballers te motiveren om samen hun kapitaal te investeren. Op die manier kun je investeren in grote bedrijven en in een groter aandeel. “Ik hoop op die manier iets terug te kunnen geven aan de voetballerij. Net zoals we dat deels ook doen met 433.”

Tot slot wordt hem gevraagd wat zijn doel is met 433. En daarop geeft Demy ambitieus antwoord: “Ik wil het allergrootste voetbal-productiehuis ter wereld worden. Dat is mijn doel en droom. En daar ben ik nu op aan het investeren. Ik wil het RTL van de voetbalwereld worden.” Check hier het hele interview met Demy de Zeeuw.

 

 

Reageer op artikel:
Demy de Zeeuw: “Instagram van 433 kon ik al voor 250 miljoen euro verkopen”
Sluiten