Ares S1 project heroverweegt zijn design en komt met cabrio variant op de proppen

Het kan nogal een gok zijn om zomaar het dak van een auto af te halen bij je design. Aan de ene kant kan het er prachtig uitzien, aan de andere kant kan het zorgen voor een gezicht vol ongewenste wind. Wij vinden dat het er in ieder geval dik uitziet bij de Ares S1.

Ares S1 cabrio

Vorige maand kwam Ares met de onthulling van de Ares S1. Terwijl we dat design nog even moeten laten bezinken, komen ze nu met een volledig nieuwe variant. Het ziet er nog steeds vet uit, alleen zit er een stuk minder dak op. Net als zijn zusterauto is de Spyder gebaseerd op een Corvette C8, met een 715 pk sterke V8 onder de motorkap en een 0-100 km / u in slechts 2,7 seconden. Maar om de nieuwe topless look te compenseren, waren er verschillende veranderingen nodig. Zo vervangen twee deflectors wat ooit een grote schuin aflopende voorruit was. Ze zijn ontworpen om de luchtstroom over de passagiers naar de luchtinlaten achter de hoofdsteunen te leiden en creëren zo een virtuele luifel. Bovendien kan de soepele carrosserie van de Spyder, zonder dak, rechtstreeks overgaan in de cabine en zich om de inzittenden wikkelen, ze in koolstofvezel wiegen en de ervaring in de open lucht benadrukken. De prijzen zijn niet bekendgemaakt, maar de productie is beperkt tot 24 auto’s.

Reageer op artikel:
Ares S1 project heroverweegt zijn design en komt met cabrio variant op de proppen
Sluiten