3 Renaults die wij op de oprit zouden willen hebben

Redactie 29 aug 2019 Machines

Elk merk heeft wel een paar bolides gemaakt die een portie hebberigheid oproepen als een klein kind die z’n verlanglijstje maakt voor 5 december. Renault doet daar niet voor onder. Wij vertellen je onze favorieten.

Maar dan is het natuurlijk wel handig om die Renaults goed te verzekeren. Een autoverzekering van FBTO is zeker de moeite waard om eens te overwegen. Mocht je verder op zoek zijn naar je favoriete Renault, dan zou je ook kunnen overwegen om deze uit Duitsland te importeren. Daar barst de markt van de pareltjes en zo’n lekker RS’je is daar sowieso te vinden.

Renault
Foto: Renault

1. Renault Clio V6

Een van de allervetste kleine hatchbacks die ooit is gemaakt is zonder twijfel deze Clio V6 van de Renault Sport divisie. Hij stamt uit de beginjaren van dit millennium en als je ‘m nu op de kop wil tikken moet je er nog altijd een kleine 50K voor neertellen. Máár, daar krijg je wel een bommetje puur rijplezier voor terug. 255 pk schoon aan de haak. Lekkâh!

Renault

2. Renault 5 Turbo 2

Gaan we nou gewoon nog verder terug in de tijd? Zeker wel, want voor een Renault 5 draaien wij ons hoofd wel voor om. Zeker die Turbo 2 versie, die over 160 pk beschikt. Geen vermogen waar je oren van klapperen, maar als je nagaat dat ‘ie minder dan 1.000 kilo weegt, dan kun je los. Speelplezier gegarandeerd.

Renault

3. Renault Mégane RS Cup

Een van de beste hot hatches ooit gemaakt is de Renault Mégane RS Cup. De afdeling RS staat sowieso garant voor fun. Vraag dat maar aan z’n kleine broertje (Clio RS). Maar dit exemplaar vinden we qua looks nog net effe wat specialer en unieker. De Mégane RS heeft een 2,0 liter turbo onder de kap die 265 pk levert. We krijgen spontaan jeuk in onze rechtervoet. In het geel met zwarte velgen en een rood randje alsjeblieft! Doen we er gelijk wel een rijstijlverzekering van FBTO bij. Kan ons weer mooi wat money besparen op de autoverzekering die we kunnen steken in een lekkere tweedehands Mégane RS Cup.

In samenwerking met FBTO

Reageer op artikel:
3 Renaults die wij op de oprit zouden willen hebben
Sluiten