Influencers in de dikste bolides? Die auto's worden vaak geleased

16 mei , 13:06 Partner
pexels lynxexotics 8664336
Het komt best vaak voor dat je influencers ziet met een dikke bolide. Zo kan het zijn dat ze erover posten op bekende sociale media, dat je ze door de grote steden ziet rijden en dat je er best wel benieuwd naar bent hoe ze dit allemaal kunnen betalen. Het is goed om de vraag te stellen of de auto’s daadwerkelijk van hun zelf zijn, of dat ze deze misschien wel leasen of huren. In dit artikel lees je precies waarom veel van die auto’s gewoon geleased zijn en waarom dat voor een influencer een logische keuze is.

De kracht van uitstraling op social media

Om te beginnen is de kracht van uitstraling op social media natuurlijk heel erg belangrijk. Zeker als je een groot bereik hebt is het van belang dat je laat zien hoe luxe je leventje is. Luxe auto’s versterken namelijk het imago van succes en rijkdom. Op die manier kun je uitdragen dat je kunt rijden in mooie auto’s en dat je het goed voor elkaar hebt als influencer. Daarnaast dragen auto’s ook bij aan personal branding van de influencer zelf. Zij kunnen de auto laten zien op hun feed, waardoor deze likes kan krijgen op diverse online platforms. Meer aandacht is namelijk meer views wat voor een influencer meer inkomsten op gaat leveren.

Waarom influencers liever leasen dan kopen

Het is daarom goed om te kijken waarom influencers er liever voor kiezen om een auto te leasen dan dat ze een auto gaan kopen. Door middel van leasen vermijden ze namelijk hoge aanschafkosten. Ze zijn niet in een klap veel geld kwijt, maar zijn maandelijks een bedrag kwijt voor de auto. Daarnaast ben je met het leasen van een auto ook een stuk flexibeler. Dit heeft ermee te maken dat influencers een auto nodig hebben die past bij hun contentstrategie. Als je een auto koopt, dan zit je er natuurlijk direct aan vast. Door een auto te leasen, kun je deze ook gemakkelijk inruilen voor een andere auto. Zo blijven de influencers altijd in een nieuwe auto rijden en kunnen ze zonder problemen meer volgers trekken. Als laatste is er ook minder risico op het waardeverlies van de auto of het onderhoud ervan.

Populaire leasevormen onder influencers

Er zijn verschillende leasevormen waar een influencer uit kan kiezen om een auto te kunnen rijden. Om te beginnen heb je operational lease. Dit is een vorm waarbij de auto geen eigendom is van de influencer zelf, maar er zit wel onderhoud bij in.
Daarnaast heb je ook shortlease. Het is flexibel om te gebruiken en ideaal als een influencer een auto nodig heeft voor tijdelijke campagnes of seizoenswissels. Je leaset namelijk voor een korte tijd de auto, waardoor je hem ook sneller in kunt ruilen.
Ook financial lease kan een optie zijn als ze graag zakelijk willen leasen. Na de duur van het contract kunnen ze eigenaar worden van de auto zelf. Ook voor ondernemers is deze leasevorm ideaal om te gebruiken. 123Lease financial lease heeft een ruim aanbod en het is zeker de moeite waard om daar eens een kijkje op te nemen.

Veelgebruikte modellen en merken

Als laatste is het natuurlijk goed om te kijken wat veelgebruikte modellen zijn van auto’s. Zo worden veel merken wel gereden door bekende influencers. Denk bijvoorbeeld aan een Audi, een Mercedes-AMG, een Lamborghini of een andere luxe wagen. De auto’s waarin influencers vaak gezien willen worden zijn opvallend, vaak luid, kleurrijk en exclusief. Het moet namelijk perfect zijn voor de  content die ze schieten. Sommige leasemaatschappijen spelen slim in op de rol van influencers. Zo worden er verschillende deals gesloten en dat is precies wat je natuurlijk wil als influencer.
Delen met
Ook interessant