4 manieren om als ondernemer te profiteren van het EK voetbal

De komkommertijd is weer aangebroken. Komkommertijd is de benaming voor een bepaalde periode in het jaar, met name in de zomer, waarin er weinig nieuws te melden is omdat politici en veel anderen op vakantie zijn. Veel ondernemers pakken dit moment aan om hun bedrijf of organisatie een boost te geven. Dit brengt een hoop uitdagingen met zich mee die allemaal geld kosten. Soms hele leuke maar soms ook minder leuke uitdagingen. Kortom, soms heb je even wat extra geld nodig. Zakelijke leningen kunnen daarbij helpen. Scroll snel verder als je wil weten hoe je als ondernemer kan profiteren van het EK voetbal.

4 manieren om als ondernemer te profiteren van het EK

Het EK voetbal is in volle gang. Het perfecte moment om jouw bedrijf op de kaart te zetten. Elke wedstrijd wordt door een miljoenenpubliek bekeken. Elk tv-programma kan er niet omheen, zelfs op sociale media ontkom je er niet aan. Hier zijn vier dikke tips om je naamsbekendheid te verhogen.

1 . Social media

Je kent ze wel, Facebook, Twitter, LinkedIn, Instagram, Snapchat. Dit zijn de platforms waar je als bedrijf te vinden moet zijn. Zo bouw je je merk op en bereik je een groter publiek. We weten als geen ander dat tijd vrijmaken voor zelfpromotie lastig is. Het is daarom zaak, als het kan, meerdere keren iets te posten. Bij het EK voetbal kan je bijvoorbeeld denken aan een winactie zoals de uitslag goed voorspellen. Hiermee vergroot je de interactie met je publiek. Hierdoor groeien je aantal volgers, mits je blijft antwoorden op reacties.

2. Samenwerken

We kennen allemaal nog wel de uitspraak van All Stars: samen is niet alleen. Zoek daarom als ondernemer een bedrijf dat dezelfde soort klanten als jij aan wil spreken, maar niet directe concurrenten van je zijn. Hierdoor heb je de perfecte kans om samen te werken voor hetzelfde doel waar je beide voordeel uithaalt. Als sportwinkel kan je bijvoorbeeld korting aan bieden van een plaatselijke voetbalclub. Lekkere manier om zo klanten aan te trekken. Zorgt ook voor goede mond op mondreclame. Bij het EK kan je bijvoorbeeld denken aan een winactie voor kaarten voor de wedstrijden. Zo’n samenwerking werkt goed met een ticketbureau. Dan wordt je naam erbij vermeldt en krijg je gegarandeerd volgers erbij.

3. Sponsor worden

Samenwerken is een goede manier om als ondernemer je naam te vergroten. Maar er is nog een goede methode: door iets te sponsoren, een event als het EK voetbal. Hierdoor kom je goed en snel in contact met bezoekers en zorg je ervoor dat je naamsbekendheid bij het grotere publiek bekend wordt. Maar houdt er rekening mee dat wat je gaat sponseren relevant moet zijn voor je publiek en de boodschap erachter. Het kost wel wat geld om een bedrijf te sponsoren, daar komen die zakelijke leningen goed van pas.

4. Steek je geld in promotiemateriaal

Als je als bedrijf dus hebt aangemeld als sponsor voor het EK voetbal is het een mooi moment om klanten te bedanken aan de hand van een Oranjeshirt met je bedrijfsnaam erop vermeld of iets anders gerelateerd aan het Nederlands elftal. Hiermee versterk je ook meteen je merk. Zorg er wel voor dat deze spullen van goede kwaliteit zijn. Het shirt moet niet te snel scheuren of krimpen bij de eerstvolgende wasbeurt. Dit geeft het merk een slechte naam. Wanneer de klant het cadeau waardeert zetten ze het misschien wel op social media, hierdoor versterk je je positie nog meer.

Reageer op artikel:
4 manieren om als ondernemer te profiteren van het EK voetbal
Sluiten