Met het nieuwe blikje van Nendo schenk je een perfect biertje

08 mei 2023, 21:00 Entertainment
ontwerp zonder titel 3
Het schuim van je biertje is altijd een gevoelig punt. Dan heb je weer te veel, dan weer te weinig. Twee vingers. Dat zou het perfecte bier-schuimratio zijn. Tot een grapjas zijn vingers in de lengte langs het biertje houdt. Het blijft lastig. En waar het schuim met een tap nog redelijk te controleren is met een juiste techniek, is het bij blikjes vaak echt maar hopen dat er een beetje fatsoenlijk uitkomt.
Daar waren een stel Japanners helemaal klaar mee en dus ontwierpen ze het ultieme bierblikje. Hij heeft twee lipjes.

Nendo

Het zijn niet zomaar een stel Japanners. Het zijn die van het bedrijf Nendo. Zij ontwerpen vaker geinige dingen die nog verdomd handig blijken. Nu bogen zij hun hoofd over alle problemen die een blikje bier kan opleveren. Een paar aanpassingen later heb je nergens last meer van. Slimme gozers daar bij Nendo!
Wat ze hebben gedaan is eigenlijk best simpel. Er zitten nu twee lipjes op het blik. Een normaal blikje met één lipje opent het blik meteen helemaal. Dan vliegt het bier eruit en controleer je het schuim niet zo goed. Bij deze hou je, na het openen van lipje 1, de druk er een beetje op, omdat het blikje niet meteen helemaal opent. Zo creëer je meer schuim. Dan hoef je alleen maar te schenken tot het juiste punt en dan het tweede lipje erbij te openen. Easy.
foam can sketch scaled 1 e1683547753395
Foto: Nendo

Perfect biertje

En zo kom je tot de perfecte schuimratio. Dat is volgens Nendo een verhouding van 7 tot 3. Niemand zal ooit hebben gedacht dat het lipje van een blikje wel eens een flinke upgrade kon gebruiken. Gelukkig hebben we daar Nendo voor. Het lipje is nu al zo’n zeventig jaar hetzelfde. Nu zouden we wel eens voor een blikjesrevolutie kunnen staan. We moeten nog wel even zien of er ook echt bierbrouwerijen zijn die hun bier in Nendo’s foam-can willen verkopen. Anders zouden wij hoe dan ook per direct fan zijn. Bavaria, doe er je voordeel mee.
Delen met
Ook interessant