MG pakt lekker door en dropt de XPower en de Trophy Extended Range

De MG4 gaat lekker. Het afgelopen jaar gingen de Standard, Comfort en Luxury als warme broodjes over de toonbank. MG dropt nu twee nieuwe edities van dit model en die komen de EV-markt effe treiteren. Maak je borst maar nat voor de XPower en de Trophy Extended Range.

De van oorsprong Britse autofabrikant maakt een gigantische groei door op de Nederlandse markt, zo gingen zij van 900 sales in de eerste helft van 2022 naar 3.400 in 2023. Doen ze lekker! Wij zijn razend benieuwd hoe dit beestje het gaat doen. Wij gingen langs op de koffie en konden het niet laten om deze twee nieuwe speeltjes van MG te testen.

Daily driver

Maar man, deze MG4 komt hoog op onze lijst van middenklasse EV’s. De compacte auto is iets groter dan formaatje Volkswagen Golf, maar dan nog iets scherper. De standaard editie is al top, zowel van binnen als van buiten. Goed voor 350 kilometer bereik aan rijplezier, maar dat interieur doet ons vooral goed, al helemaal voor een schappelijke prijsje van €32.285.

Vliegen door de bocht

Dit is dus zo’n auto waarvan je nooit verwacht dat die de 100 aantikt binnen 3,8 sec. Blijft elke keer schrikken. Binnen no time zoef je alles voorbij. Het brutale broertje van de MG 4-familie, ook wel de XPower genoemd, is een beest. Ten opzichte van de standaard versie heeft deze ook een upgrade qua looks gekregen. Zo kan je genieten van launch control, grotere velgen, interieur bestaande uit alcantara en ‘one pedal driving’. De sportieve, vierwielaangedreven topversie heeft twee sterke elektromotoren, goed voor 435 pk en 600 Nm koppel. De topsnelheid ligt op 200 km/h (EV’s blinken zoals je weet nooit echt in topsnelheid) en natuurlijk heeft MG ook aan het snelladen gedacht. Competitief zijn ze wel. De auto wordt gedreven door een 64 kWh grote accu wat de MG 4 XPower een actieradius van 385 kilometer oplevert.

Vakantie proof

Jullie raden het al he? De Trophy Extended Range is de MG met de grootste longinhoud. Deze MG heeft als enige van de 4-familie een 77 kWh accu. Dat pakket geeft meer dan genoeg energie aan de achterwiel gedreven 245 pk sterke elektromotor. Waar het natuurlijk écht om gaat bij deze topper, is het feit dat de accu goed is voor een actieradius van meer dan 520 kilometer. Vakantieproof vinden wij. Ook deze versie beschikt over een strak interieur, dat je meer aan een sportauto doet denken dan aan een middenklasse SUV, hoe zij het zelf noemen. Ook kan je in met de Trophy Extended Range prima links voorsorteren, deze langeafstandsloper tikt de 100 in slechts 6,5 seconden aan. Niet iets om je voor te schamen bij het stoplicht.

Prijzen

Warm geworden? Je rijdt binnen 3,8 seconden, 100 km/u de MG dealer uit voor een prijs van €42.285. Of wordt het toch die longinhoud van de Trophy Extended Range? Dan ben je iets minder kwijt, een kleine €41.285. Meer info vind je bij MG.

Reageer op artikel:
MG pakt lekker door en dropt de XPower en de Trophy Extended Range
Sluiten