Het is geen geheim meer dat de wereld druk bezig is met het produceren van elektrische voertuigen. Terwijl die productie in eerste instantie nog een beetje werd genegeerd is nu elk bedrijf ermee bezig. Het tweewielige medium heeft de overgang nu ook met open armen aanvaard. Dit zorgt in ieder geval voor supermoderne elektrische motoren, fuck yeah! Een nieuwe generatie
Walt Siegel is in
de wereld van motoren een gerespecteerd bouwer met een retrospectieve visie. Deze visie heeft hij nu ook voor het eerst getest op een elektrische
motor en daar worden wij erg blij van. Zijn aangepaste Alta Redshift is een absolute beauty. Wie zegt dat
elektrisch niet cool kan zijn wordt hier meteen de mond mee gesnoerd. Laat die elektrische motoren maar komen hoor Walt.
Dreamteam
Net als onze andere bekende Walt (Heisenberg) kan hij het niet alleen. Iedereen heeft een Jesse Pinkman nodig. In Siegels geval is dat Mike Mayberry. Twee mannen met dezelfde visie en voorliefde voor motoren, dat kan maar een ding betekenen. Een hele dikke motor.
Een revolutie
De kern van de fiets is de Alta Redshift-aandrijving, die bijna 50 pk levert. De vloeistof gekoelde motorfiets draait tot 14.000 rpm en weegt slechts 7 kg. Dit komt omdat de body is gemaakt door een 3D-printer. Verder zuigt die sap uit een 5,8 kWh li-ionbatterij die binnen drie uurtjes weer is opgeladen via een standaard 120v-aansluiting. Welkom in de 21eeeuw, it’s a good time to be alive! Wel moet je er op tijd bijzijn, want er worden er in totaal maar acht van gemaakt. We hopen dan ook dat deze mannetjes wat vaker de handen ineenslaan, wat een prachtige moderne motor.