Met de voorin geplaatste zes-in-lijn benzinemotor, 8-trapsautomaat en achterwielaandrijving moet je als autoliefhebber
zeker wel uit de voeten kunnen. Zeker als je weet dat ‘ie gevoerd is met 340 trappelende paardjes en een indrukwekkende koppel van 500 Nm. Toyota is misschien niet het eerste merk waar je aan denkt als je een lijpe sportieve wagen wil kopen, maar voor de Supra kan je zeker wel een uitstapje
maken. Druk het gaspedaal in van deze tijger maar eens in en schiet binnen 4,3 seconden van nul naar honderd. Dan
ben je wel verkocht.
De Japanners zijn nog redelijk vriendelijk geweest met de vanafprijs. Omgerekend is ‘ie namelijk even duur als de vorige Supra. Voor een bedrag van 81.995
euro is het instapmodel, de
Legend, van jou. Voor 84.495 euro heb je de Legend Premium-editie met lederen bekleding, 12 JBL-speakers en andere chille opties. Als je dan toch al aan het spenden bent… Toyota heeft trouwens een prima staat van dienst als het gaat om het maken van sportwagens. De
GT86 was bijvoorbeeld ook zo'n lekker exemplaartje in de collectie van de Japanners. Daarnaast ben je voor dit merk vaak geen godsvermogen kwijt zoals bij de absolute topmerken als Lamborghini en Ferrari.