Zoals jullie weten houden wij van hele dikke bakken en delen wij de pareltjes die we vinden graag met jullie. Zo ook dit gruwelijke meesterwerk van het wereldberoemde Italiaanse Carrozzeria Touring Superleggera. Ter ere van hun 95e jubileum lanceren zij namelijk hun eerste mid-engine wagen, de Arese RH95. Superleggera Arese RH95
De Italiaanse carrosseriebouwer opereert al sinds 1926 vanuit Milaan om daar de meest exclusieve creaties te ontwikkelen. In de loop der jaren heeft Superleggera ons meer dan genoeg
met olie-geïnfuseerde eye-candy gegeven, waaronder de Disco Volante Coupe op basis van een Alfa 8C en de retro-geïnspireerde AERO 3 gebouwd rond een Ferrari F12. Nu heeft Touring Superleggera, om het 95-jarig jubileum te vieren, zojuist hun nieuwste auto-meesterwerk onthuld: de 'Arese RH95'. Een gruwelijke bak in een heerlijk zeegroen kleurtje met een sportieve witte streep over zijn bovenkant getrokken. Strak in pak, zeggen we dan maar. De oorsprong van dit groene monster ligt bij de Ferrari 488 Pista en is daarmee meteen de eerste wagen met een midden-motor lay-out. Het design van de wagen is een waar aerodynamisch hoogstandje en getuigt van vakmanschap op de ontwerpafdeling in Milaan. De Arese heeft schaar-scharnier deuren, een grote 'rugvin' en een achterklep waar je u tegen zegt. Mocht je je handen weten te leggen op een exemplaar, dan hoef je er niet bang voor te zijn dat het Nederlandse weer (lees: bakken regen) hem wat bruine plekken bezorgd, aangezien de gehele carrosserie gemaakt is uit koolstofvezel. Da's nog eens handig.
Foto: Carrozzeria Touring Superleggera
De volledig origineel ontworpen wielen zijn echte eye-catchers die het geheel lekker afmaken. Dan moeten we het natuurlijk ook even hebben over de krachtbron van dit machtige beest. Achterin de tweezitter, boven de middenas, ligt een gespierde 4,2 liter V8 die zo'n 670 pk ophoest gecombineerd met een koppel van maximaal 760 Nm. Hierdoor racet de groene sportwagen in slechts 3,0 seconden naar een snelheid van 100 km/u. De topsnelheid bedraagt een stabiele 330 km/u, waar je zeker goed mee over het asfalt kan scheuren. Deze gruwelijke creatie is wel een zeer exclusief hoogstandje, want er worden maar 18 exemplaren gebouwd die allemaal custom made zullen zijn. Omdat de wagens allemaal op maat gemaakt worden is er geen prijs beschikbaar, maar we gaan ervan uit dat het starttarief toch wel een paar ton zal zijn. Daarna kun je het zo duur maken als je zelf wilt. Dat wordt dus flink wat spaarvarkens kapot rammen, maar dan ben je er wel zeker van dat je een auto hebt die niemand anders ter wereld heeft. Goed voor je mannelijke ego.