De normale Porsche 911 GTS is natuurlijk al een heerlijke bak, maar met de aanpassingen van de Duitse tuner TECHART wordt hij echt lekker. Bij het zien van de eerste beelden liepen er van vreugde wat tranen over de wangen, want deze bolide is maar met één woord te omschrijven en dat is gru-we-lijk!
Mocht je in het bezit zijn van een Porsche 911 GTS en een paar nullen te veel op de bank hebben willen we je graag adviseren om naar Duitsland te rijden en je auto aan te laten pakken door deze tuner. Alles is gericht op perfectie, performance en rijplezier. Als je wagen bekijkt en de specs effe meeneemt snap je ook meteen waarom deze drie punten een 10 met een griffel krijgen.
Een Porsche wordt nog wel eens als het kleine achterneefje van Ferrari of Lamborghini. Echter is niks minder waar, want Porsche maakt de laatste jaren gruwelijke racekanonnen waar menig man alleen maar van kan dromen. In deze TECHART's Porsche 911 GTS zit een 3.0-liter zescilinder twin-turbo. Deze krachtige motor levert standaard al 480 paardenkrachten en 570 Newtonmeter koppel. In het Duitse Leonberg vonden ze dit niet genoeg en kietelde ze de motor naar 560 paardenkrachten en 670 Newtonmeter koppel. Dat is gegarandeerd strepen over het asfalt trekken. De 911 GTS kan nu serieus meedingen met zijn grote broers als de GT3 of Turbo. Een 0-100 km/u sprintje wordt afgelegd in 3.1 seconden.
Niet alleen de krachtbron is goed aangepakt ook de buitenkant is vanzelfsprekend huisstijl TECHART gestijld. Concreet betekent dit dat er 21-inch velgen voor en 22-inch velgen achter onder de wagen gebeukt zijn. De auto is voorzien van instelbare vering, dat is superhandig als je door straatjes rijdt met veel heuvels. Geen kapotte frontsplitters voor jou meer. De auto heeft ook een Sonja Bakker dieet gehad, want de wagen is lichter gemaakt. De achterkant voorzien van een rolkooi, de overbodige luxe is verwijderd, er is een koolstofvezel motorkap gemonteerd en voorin zijn er carbon kuipstoelen geplaatst.
De Porsche is verder opgeknapt met verschillende stylingonderdelen. Zo is er een bizarre achtervleugel geplaatst, een hoogglans zwarte fronsplitter, extra luchthappers en natuurlijk een custom-made diffuser met happers in de carrosseriekleur. Als je hem wil hebben, moet je effe een belletje naar ze doen, hij zal niet goedkoop zijn.
Foto's: TECHART