De Porsche GT2 RS Clubsport is de eindbaas van het circuit

13 dec 2021, 20:00 Machines
screenshot 2021 12 13 at 173631
Porsche, deze droomwagens zijn elegant, direct en vooral brutaal snel. Wij zouden er wel eentje in onze garage willen hebben. Natuurlijk is de welbekende GT2 RS al helemaal een knaller van een bolide. Toch doet het Duitse bedrijf hier nog een schepje bovenop door er Clubsport aan vast te plakken. Deze gelimiteerde bolide is de meest zieke Duitse track-only supercar van deze tijd en is helaas net verkocht.

Porsche GT2 RS Clubsport

Lekker over de Nordschleife jakkeren met een asociaal tempo. Dat is waar wagen">deze wagen in uitblinkt. Bochten verslindt hij als geen ander en aan power geen gebrek. Helaas ben je wel wat te laat. Nummer 39 van de 200 is net geveild via het veilinghuis Bring a Trailer. €439.332,30 euro is ervoor betaald, wat niet gek is voor zo’n bijzonder ziek beest met maar 200 km op de teller. Voor die prijs wordt het wel erg spannend om met deze bolide over het circuit te scheuren. Toch zal je de opperbaas van de racebaan zijn. Ook oogt dit model heel mooi. Door de Salzburg livery wrap en de joekel van een vleugel lijkt het op een echte racewagen.
2019 porsche 911 gt2 rs clubsport 163531518786b8d6c33db86dscf3090png

Specs

We kunnen uren doorlullen over deze wagen maar dat is allemaal niet nodig. De cijfers spreken voor zich. De bolide sprint door zijn 700 pk in een ruime twee seconden naar de honderd. Daarnaast beschikt de bolide met 3,8 liter zescilinder boxermotor over allerlei carbon onderdelen die deze auto erg licht en wendbaar maken.
2019 porsche 911 gt2 rs clubsport 1635315035be7dda75e986b8dscf3374png
Op het interieur is ook niet bezuinigd. Of toch wel? Veel luxe is er niet te vinden. Wel verschillende zieke race attributen als een heerlijke Recardo stoel met een zes punt harnas. Deze wagen heeft Michelin Pilot Sport GT slicks aangetrokken op heerlijke BBS center-lock velgen. Om deze bandjes aan de grond te houden beschikt deze wagen over een volledig onafhankelijke ophanging waarbij je de dempers in drie standen kunt verstellen. Ook is de gehele stuurinrichting elektro-hydraulisch en kun je hierdoor de stuurratio naar eigen smaak verstellen.
Om de bolide af te remmen heeft hij smakelijke Brembo’s gekregen die je naar eigen voorkeur kunt instellen. Het systeem beschikt over zes cilinders aan de voorkant en vier over de achterkant. Hierdoor kun je de wagen lekker laat afremmen en ben je er zeker van dat je niet in de greppel beland. Wij weten wel welke wagen we kiezen om het ciruit mee op te gaan.
Delen met
Ook interessant