We kennen de oude 911 Safari specs wel. Deze wagens zijn ware kwijlmachines. Wij kunnen er geen genoeg van
krijgen. Er zijn meerdere vermoedens dat Porsche ook aan een 911 Safari werkt. Toch was Delta ze voor. Het Duitse bedrijf Delta staat bekend om het verhogen van verschillende soorten bolides. Ze pakken SUV’s, busjes, pick-ups en nu ook Porsche’s aan. Heb jij een auto die niet over een verkeersdrempel te krijgen is? Dan zou je even een bezoekje aan Delta moeten brengen.
Na een verhoging monteert de crew van Delta nog even een stel dikke verstralers, grotere banden en dakrekjes op je
wagen. Daarmee
kom je gegarandeerd over joekels van verkeersdrempels heen. Nu hebben ze wel een hele dikke wagen aangepast, de Porsche 911 4S van de 922-generatie. Deze bolide stond al garant voor ongekend rijplezier, maar na een Delta behandeling hoef
je niet op de verharde weg te blijven. Super dik natuurlijk.
De Safari Porsche is diep van binnen een Carrera 4S. Dit betekent
dat de wagen een stukje sneller is dan de basisversie van de 911. De 4S beschikt over een vierwielaandrijving systeem.
Wanneer je dit combineert
met de smakelijke 450 pk en een setje ruige velgen van eigen makelij kom je uit op een wagen waar je niet meer uit wilt stappen. Wil je op vakantie met deze Porsche? Geen probleem. Door het Front Runner dakrekje kan jij al je koffers en reservebanden kwijt. Daarbij zal je door de PIAA LED verlichting op het dak geen onderscheid meer kunnen maken tussen dag en nacht. Conclusie, de dikste off-road wagen die je kunt krijgen. Wees er snel bij, want Delta is van plan om maar 11 stuks te verhogen. Flink gelimiteerd dus.