De conceptbak is uitgerust met een 100kWh
batterij, die ervoor zorgt dat je 700 km geruisloos over het asfalt kunt knallen. Met meer dan 469 pk moet dat
helemaal goed komen. Hij gaat van 0 naar 95 in onder 4,5 seconden. Best oké. Maar wel tegenvallend als je het vergelijkt met de Tesla Model S of de nieuwe
Porsche Taycan (2,5 sec). Maar met een laadvermogen van 350KwH kan je de batterij tot 80% rammen in 20 minuten. Daarmee maakt ‘ie zijn wat tegenvallende optrek snelheid weer goed. Een andere geweldige toevoeging
aan de EQS is de evolutie van het MBUX-systeem. Met 'organisch opkomende displays en projectievlakken', waarvan Mercedes zegt dat het mogelijk is om "digitale inhoud over het hele gebied meeslepend te ervaren." Lekker corporate gelul, maar in het kort is het gewoon een luxe jacht op wielen.
De EQS komt helemaal tot zijn recht wanneer we kijken naar het algehele ontwerp. De concept wagen verlicht letterlijk en figuurlijk
de hele weg. In de grill zitten 940 verschillende LED-lampies en aan de achterkant nog eens 229. Ook bevat ‘ie een stijlvolle 360-graden blauwe strook die de hele auto rondom verlicht.
Van deze nieuwe editie hoef je dus geen powerhouse te
verwachten, maar de aandacht die is gericht op het
design en alle kleine details mag je wederom wat verwachten van de Merche-boys.