De Mercedes-AMG SL is een echte droomwagen en meer

29 okt 2021, 20:00 Machines
yu0ycw1bxpz6 800
Daar is 'ie dan eindelijk. De langverwachte en legendarische SL heeft een nieuw uiterlijk gekregen. Ditmaal komen de beste trekjes van alle bolides bij elkaar. De nieuwe Mercedes-AMG SL zorgt voor veel primeurs. Dit komt misschien ook door het feit dat de wagen volledig in handen is van de AMG-afdeling. Kortom, de wagen zal altijd een AMG-embleempje hebben en natuurlijk over de bijbehorende snelheid beschikken. Wij vinden de bolide bizar goed gelukt en zouden onze voeten graag eens op het rechter pedaaltje willen laten rusten.

Mercedes-AMG SL

Zoals eerder al genoemd is de prachtbak alleen nog maar in AMG-versie te verkrijgen. Dit brengt enkele voordelen en nadelen met zich mee. De bolide zal natuurlijk sneller, directer en bijzonder luxe zijn. Het nadeel is dat hier ook een hevig prijskaartje aan vastzit. Maar dat even ter zijde. Wij zijn er compleet ondersteboven van. Dit is geen SL zoals je van Mercedes gewend bent, het is namelijk een vier-zitter. We kennen natuurlijk de optionele drie-zitters uit de jaren zeventig zoals de 280 SL of ook Pagode genoemde maar vier zitplekken is een echte primeur. Daarnaast is het dak niet meer van staal. Nee, het is nu gewoon eens een stoffen vouwdak. Waarschijnlijk doet Mercedes dit om gewicht te sparen maar een ding is zeker: de bolide oogt erg exclusief.

Compleet nieuw

Door de grootte en de veranderingen lijkt het erop dat dit de bolide wordt die de S-Klasse cabrio en de AMG GT Roadster zal gaan vervangen. Mercedes lost dit slim op door de SL om te toveren tot Performance Luxury model. Deze SL is ook veel stijver dan zijn voorgangers tot wel vijftig procent. Niet mis als je het ons vraagt. Vergeleken met de vorige SL is deze compleet nieuw en deelt hij enkel de aandrijflijn met het vorige model. De mannen hebben een compleet nieuw aluminium composiet gebruikt om de wagen sterker en lichter te maken. Al overtuigd? Wij zeker wel. Ook is het interieur flink aangepakt. Dit is vooral te zien aan het gigantische scherm in het midden tussen de console en het dashboard in. Het doet bijna een beetje aan Tesla denken. De 585 pk sterke SL 63 katapulteert je in 3,6 seconden van 0 naar 100. Waarbij de SL 55 aan hand van de 476 PK in 3,9 seconden de honderd aan tikt. Helemaal niet gek als je het ons vraagt. Ook zal de prijs niet schrikbarend hoog zijn. Helaas is de prijs nog niet bekend, want de bolide zal volgend jaar in de showroom verschijnen.
Delen met
Ook interessant