Mocht je nog ergens een Brinks geldwagen vinden waar het geld voor het graaien ligt; sla je slag. Deze McLaren Senna GTR gaat namelijk onder de hamer en as we speak staat het bod op $1.100.000 dollar. Geld maakt niet gelukkig, maar we hebben nog nooit iemand met een droef gezicht in een supercar zien zitten en zeker niet in deze. We kunnen jullie vertellen dat
de McLaren Senna GTR een verschrikkelijk gruwelijke wagen is.
Tijdens de TT-editie van Day1 World of Cars zagen we hem in real-life en wat een gruwelijke bak is dit. Helaas, is de
auto niet toegankelijk voor de gemiddelde man. Dat houdt echter niet in dat je niet kan genieten van een parel als deze.
Veiling van nummer #44
Waar anders dan in het land van de onbegrensde mogelijkheden komt een auto als deze op een
veiling terecht . De in 2019 gebouwde krachtpatser is nummer 44 van de in totaal 75 stuks die er werden gefabriceerd. De huidige eigenaar kocht de McLaren bij een dealer in Californië, na de aankoop reisde het beestje meerdere malen naar Bahrein en Dubai. Een auto met een rijke historie kunnen we dus wel stellen. In het programma
TopGear werd de Senna geïntroduceerd als beste auto ooit en als je naar de specificaties en opties kijkt liegen die er niet om.
Een meesterwerk op wielen
We moeten jullie misschien één klein detail vertellen en dat is dat deze wagen alleen op het circuit gebruikt mag worden. Dat zal de pret daarentegen niet mogen drukken.
De auto wordt aangedreven door een 4.0 liter achtcilinder met dubbele turbo. De krachtbron wordt overgezet naar een zeventraps-automaat. Deze twee zorgen er gezamenlijk voor dat jij constant achterover gedrukt in de stoel zit. De auto doet een 0-100 km/u sprintje in 2.8 seconden en vijftien seconden later zit je al op de 300 km/u. Kan dat harder vraagt u zich dan af. Ja, dat kan harder. De topsnelheid van de
McLaren Senna GTR is begrensd op 340 km/u. Wij zijn stiekem eigenlijk ook wel enorm benieuwd wat de Senna GTR presteert zonder begrenzing, maar dat zullen we misschien wel nooit weten.
Twee knalpijpen, brede sloffen, een megagrote spoiler, een diffuser die de zwaartekracht in verwarring brengt en overal waar je kijkt zie je koolstofvezel.
Deze auto maakt het kleine jongetje in ons wakker en wij zouden onze schoonmoeder nog verkopen om een rondje in deze auto te rijden. Geintje natuurlijk, maar wat een bak is dit. Als je gaat zitten in de raceauto wordt je omhuld in koolstofvezel en krijg je het gevoel één met de machine te zijn. Dat moet ook wel, want over 840 paardenkrachten en 800 Newtonmeter koppel moet je wel volledig de baas zijn. Het interieur is vrij simpel; je hebt een multifunctioneel racestuur, een digitaal dashboard, een scherm waar je jouw racegegevens in de gaten mee houdt en wat simpele dingen, zoals een airco die ook in een Fiat 500 zit.
Mocht je nog ergens genoeg geld vinden om te bieden op deze auto, laat deze kans dan niet aan je voorbij gaan. De Senna GTR is zeldzaam en zal dan ook alleen nog maar meer geld waard worden. Voordat we het vergeten: je krijgt er ook een volledige pitbox in zakformaat bij cadeau.
Gallery