Als we daar onze favoriete fitnessgoeroe niet hebben! Joel Beukers teasde de afgelopen dagen al een beetje dat hij een nieuwe bolide had aangeschaft. In navolging van de Maserati Quattroporte, Rolls Royce Phanton en Lamborghini Huracán, heeft de spierbundel nu een Ferrari 812 Superfast aan zijn wagenpark toegevoegd. In het goud, ofcourse. Daar moeten we uiteraard het fijne van weten! Beukers! Je bent weer lijp bezig hé. Wat heb je nou weer gekocht joh?
Haha ja, ik heb mezelf een klein verjaardagscadeautje gegeven, want 15 september word ik 31. Het was wel heel last minute hoor. Zaterdag beginnen we met The Challenge, een rally van Cars and Business. Die
heb ik vorig jaar ook al gereden, maar ik wilde ‘m nu graag met een andere auto rijden. Dus nu heb ik vrij last minute een
Ferrari 812 Superfast erbij gehaald.
Dik, dik, dik. Waarom heb je gekozen voor de Ferrari 812 Superfast?
Ja het moest wel weer een kaliber hoger zijn dan de Lambo. Ik wilde altijd al Ferrari rijden. De 812 is na de LaFerrari wel ongeveer het ziekste productiemodel dat je nu kan halen: 6,4 liter V12, 800 pk op de achterwielen. Dit is heel dik. Ferrari is wat eleganter, wat chiquer. Elke jongen droomt van een Lamborghini, maar ik vind de Ferrari meer bij me passen op dit moment.
Dat jankende geluid van die V12 is echt heel ziek
Hoe verschilt ‘ie ten opzichte van de Lambo?
Ze zijn echt totaal verschillend. Dat zit al in het logo. Zo’n mooi zwart paard. Krachtig, maar ook sierlijk. De Lambo is echt een stier. Een buffel, brute kracht. Ferrari heeft meer dat elegante charisma, terwijl de Lambo bruut en stoer is. Verder zit er een groot verschil in de motor: V12 versus V10. Dat jankende geluid van die V12 is echt heel ziek. Daarnaast is het ook nog een praktische auto. Het zit ruim, is veel minder stug dan de Lambo en er is zowaar ruimte voor bagage. Straks rijden we met die rally 2500 kilometer in 6 dagen. Dan is het wel handig dat je ook een paar koffers kan meenemen. Het rijdt totaal anders. Met de Lambo heb je 4 wheel drive, ligt de motor in het midden en zit je aan de grond geplakt. Dat rijdt een stuk veiliger. Met de Ferrari kun je wat meer spelen. Al zit je zo achterstevoren, dus ik doe nu nog een beetje voorzichtig.
En nu die Lambo gewisseld? Nou ehh, die heb ik toch maar gehouden. Ik had de
gouden wrap eraf gehaald en toen zag ik ‘m in het zwart. Ik kon er gewoon geen afscheid van nemen. Dus die heb ik erbij gehouden. Die Huracán is zo’n fijne auto. Ik had net twee jaar garantie erbij gekocht, hij rijdt superlekker, ik ben ‘m nog lang niet zat, dus ik vond het zonde om ‘m weg te doen. Misschien moet die Rolls er dan maar uit, die gebruik ik veel minder.
Gouden car combo van Joel Beukers
Hoe hard kan die 812 eigenlijk?
Ik ben al een avondje op de autobahn geweest om de auto een beetje aan te voelen. Ik heb de topsnelheid nog niet aangetikt, maar ik heb gehoord dat ‘ie 385 km/u aan kan tikken. Maar het kan zijn dat ‘ie nog harder gaat. Verder zit ‘ie in 2,9 seconde op de 100. Het gaat zo verschrikkelijk hard. Vooral de sprint van 150 naar 250 zit het ‘m in. Niet normaal.
Heb je nog andere auto’s overwogen?
Eerlijk gezegd was ik best wel geïnteresseerd in de Lamborghini Urus, maar de wachtrij vind ik te lang. Als die er eenmaal is dan dan is de nieuwigheid er al weer bijna vanaf. Ik wilde nu gewoon een auto om mee te knallen op de challenge. Dan is deze auto met 800 pk toch een fijner apparaat.
En gelijk maar in het goud gewrapt.
Ja we gaan meteen in stijl. Ook voor die rally. Het is echt heel snel gegaan waarbij Munsterhuis supergoed heeft geholpen. Ik heb er drie uurtjes in gereden en toen heb ik ‘m naar Absolute Motors gebracht. Zij hebben ‘m in no time gewrapt. Gister heb ik de auto voor het eerst weer gezien. Fucking ziek. We gingen dus gelijk beelden schieten voor de video. Nou, dat ding werd alleen maar gefilmd. Van jong tot oud: iedereen pakt z’n telefoon erbij als ‘ie deze Ferrari ziet. Ongelooflijk. Je kan echt niks meer doen zonder dat mensen het weten, haha. Ook wel weer gunstig voor mij, want het is natuurlijk ook goede marketing waar we het stiekem ook een beetje voor doen.
Jij wordt op de weg natuurlijk alleen maar herkend. Is dat soms niet vervelend?
Dat heeft inderdaad ook wel nadelen als je een keertje lekker wil rijden. Ik merk het gelijk nu die Lambo weer zwart is, het rijdt gewoon wat chiller. Met zo’n auto krijg je natuurlijk altijd bekijks, maar in het goud is dat nog keer tien. Mensen worden helemaal gek, maar in positieve zin hé. Dat is top man. Groeimaatarmpjes uit het raam. Gister stak iemand opeens een pot V2 uit het raam. Heerlijk om te zien.
Je hebt nu een Maserati, Rolls Royce, Lamborghini en een Ferrari. Wat is nou je absolute droomauto?
Ik zou heus wel een Bugatti Veyron willen rijden. Maar als ik erover nadenk wat je allemaal moet doen om zo’n ding veilig thuis te kunnen hebben, dan vraag ik me of ik wel in zo’n hele dure auto wíl rijden. Het trekt ook de verkeerde mensen aan. Op Nederlands kenteken ga je qua kosten toch al snel naar de 3,5 miljoen. Dus dat weet ik nog niet. Maar ik vind zo’n Koenigsegg ook wel echt een heel lijp ding.
Eerst maar eens lekker genieten van je Ferrari. Zaterdag begint de rally dus?
Ja, we beginnen in Montenegro waar we vorig jaar zijn geëindigd. Ik rij zelf met Hans in de Ferrari, maar onze Lord VIP Verleider nemen we gewoon mee natuurlijk. We rijden via Griekenland om uiteindelijk te finishen bij het casino in Monte Carlo. Dat wordt wel een mooi weekje. We gaan met allemaal gasten, dus ’s avonds gaan we natuurlijk ook wel lekker flaneren in al die mooie steden.
Lekker man. Geniet ervan en laten we snel een rondje rijden in je Ferrari.
Thanks man, doen we!