Het elektrische broertje van de Formule 1 rijdt al een aantal jaar rondjes over de gekste straatcicruits. De Nederlandse Nyck de Vries heeft afgelopen jaar zijn debuut in de Formule E mogen maken, met op het moment een 11e positie in het klassement. Met 12 teams is het maar een drukke boel in deze autosportklasse. Jaguar Racing staat dan ook 7e in het klassement, en presenteerde onlangs haar nieuwste titelvechter: de I-TYPE 5. Jaguar Racing
De nieuwe rijdende Duracel-batterij van Jaguar werd in een onlinepresentatie onthuld. Dit flitsende modelletje beschikt over een nieuw soort aandrijving, waarmee Jaguar voor de titel wil strijden. Deze wordt voor volgend seizoen volledig door de Britse renstal ontwikkeld en zal de komende twee seizoenen het karretje vooruitbrengen. De ingenieurs van het racemerk hebben zich vooral op een betere effectiviteit gericht, net als op minder gewicht en een lager zwaartepunt van de aandrijflijn van de Jaguar I-TYPE 5. Ook is er een nieuwe wielophanging te vinden, die moet zorgen voor meer mogelijkheden om de afstelling per circuit aan te passen.
Tech
Om het speeltje nog wat harder door de bochten te kunnen knallen, hebben ze een nieuwe inverter aangebracht. Deze zorgt dat de gelijkstroom in de accu sneller omzet wordt in wisselstroom voor de motor. Om sneller te gaan dus. Dit stukje tech bevat daarom ook 24-karaat goud, omdat dit materiaal optimaal stroom geleidt. Geen grap. Meer goud dan het smoelwerkje van een gemiddelde rapper zullen we maar zeggen. Wij zijn benieuwd of Jaguar Racing volgend jaar voor de titel kan gaan met de nieuwe bolide. Check hieronder in ieder geval de dikke presentatie video.