Bam, nieuwe Audi op je beeldscherm. En dat op een reguliere dinsdagochtend, lekker hoor. We kenden de Audi E-tron GT als de identieke tegenhanger van de Porsche Taycan, dus toen deze auto begin dit jaar een aanpassing kreeg, kon Audi niet achterblijven natuurlijk. Het grootste verschil? Hij is er nu ook als RS E-tron GT Performance, een hele mond vol, een hele hoop vermogen.
Want niet alleen het systeemvermogen is toegenomen tot bijna 1000 pk, ook zijn de laadprestaties zijn toegenomen, want daar kun je tegenwoordig als merk niet meer op besparen. We nemen je mee door alle veranderingen.
Om het hele verhaal even een stukje ingewikkelder te maken dan het al was, is er niet alleen technisch een hoop veranderd, ook de namen zijn door elkaar gehusseld. We weten dat Audi ervan houdt om met namen als S, RS, Performance, GT en Competition rond te strooien, we kunnen je vertellen, er is weer een mooie woordensoep uitgekomen. Waar dit model namelijk eerder opereerde onder de namen E-tron GT en de sportievere E-tron GT Competition. Ook was deze verkrijgbaar als RS E-tron GT. Dit is met de technische facelift die de auto is ondergaan ook aangepast. Tegenwoordig praten we namelijk over de Audi S E-tron GT, de RS E-tron GT en de RS E-tron GT Performance.
De laatste van dit rijtje gaan we aan jullie voorstellen. Dit is namelijk direct de auto met de meest bijzondere specificaties. De auto verbreekt namelijk bijna de magische 1000 pk-grens met een bijzondere 925 pk. Hiermee is de auto meteen de meest krachtige Audi die ooit de productieband gaat verlaten. Grote remschijven om dit beest mee in bedwang te houden zijn wel nodig, want de auto raast binnen 2,5 seconden naar de snelweggrens van 100 km/u. De topsnelheid ligt op 250 km/u, soortgelijk aan zijn net iets minder krachtige kleine broertje, de RS E-tron zonder Performance titel.