Bam, nieuwe Audi op je beeldscherm. En dat op een
reguliere dinsdagochtend, lekker hoor. We kenden de Audi E-tron GT als de identieke
tegenhanger van de Porsche Taycan, dus toen deze auto begin dit jaar een
aanpassing kreeg, kon Audi niet achterblijven natuurlijk. Het grootste
verschil? Hij is er nu ook als RS E-tron GT Performance, een hele mond vol, een
hele hoop vermogen. Want niet alleen het systeemvermogen is toegenomen tot bijna
1000 pk, ook zijn de laadprestaties zijn toegenomen, want daar kun je
tegenwoordig als merk niet meer op besparen. We nemen je mee door alle
veranderingen.
Audi E-tron GT
Om het hele verhaal even een stukje ingewikkelder te maken
dan het al was, is er niet alleen technisch een hoop veranderd, ook de namen
zijn door elkaar gehusseld. We weten dat Audi ervan houdt om met namen als S,
RS, Performance, GT en Competition rond te strooien, we kunnen je vertellen, er
is weer een mooie woordensoep uitgekomen. Waar dit model namelijk eerder
opereerde onder de namen E-tron GT en de sportievere E-tron GT Competition. Ook
was deze verkrijgbaar als RS E-tron GT. Dit is met de technische facelift die
de auto is ondergaan ook aangepast. Tegenwoordig praten we namelijk over de
Audi S E-tron GT, de RS E-tron GT en de RS E-tron GT Performance.
Audi RS E-tron GT Performance
De laatste van dit rijtje gaan we aan jullie voorstellen.
Dit is namelijk direct de auto met de meest bijzondere specificaties. De auto
verbreekt namelijk bijna de magische 1000 pk-grens met een bijzondere 925 pk.
Hiermee is de auto meteen de meest krachtige Audi die ooit de productieband
gaat verlaten. Grote remschijven om dit beest mee in bedwang te houden zijn wel
nodig, want de auto raast binnen 2,5 seconden naar de snelweggrens van 100
km/u. De topsnelheid ligt op 250 km/u, soortgelijk aan zijn net iets minder
krachtige kleine broertje, de RS E-tron zonder Performance titel.
Foto: AudiFoto: AudiFoto: Audi