Een roadtrip door Europa met je maten doe je in de MANHART Cayenne CRT 800

13 mei 2022, 17:00 Machines
manhart crt 800 website 1
Waar rocksterren, zakenlui en dj's vroeger voor een Ferrari Testarossa of Lamborghini Countach gingen. Is het tegenwoordig de trend om voor een supersnelle SUV te gaan. Een soort Amerikaanse filosofie volgens ons, want het moet groter, sneller en beter. De MANHART Cayenne CRT 800 is een typisch voorbeeld dat voldoet aan die drie criteria.
De Duitsers uit Wuppertal weten wel hoe ze een auto in elkaar moeten flansen. Na de BMW 1 , 2 , 3 -serie komen ze nu met een superkrachtig bakbeest: de Porsche Cayenne CRT 800. Eigenlijk is het de perfecte bolide voor een roadtrip deze zomer. Met je maten knallen richting het zonnige zuiden over de mooiste wegen van Europa. Wie zou jij meenemen?

Krachtige MANHART Cayenne CRT800

Niet alleen het uiterlijk van deze Porsche is mooi ook de krachtbron is fenomenaal. De 4.0 liter bi-turbo achtcilinder produceert maar liefst 807 paardenkrachten en 1.090 Newtonmeter koppel. De Duitsers hebben dan ook flink lopen sleutelen aan het blok. Zo hebben ze andere turbo's gemonteerd, een grotere intercooler geplaatst en natuurlijk is de chip getuned. Dat is echter nog niet alles, want om dit vermogen goed tot zijn recht te laten komen is er een sportuitlaatsysteem gemonteerd en het monster is voorzien van een cold-air intake. Eén ding is in ieder geval zeker: de CRT 800 trekt de straatstenen uit de grond.

Wat een schoonheid

Je hebt van die auto's waar de styling en performance perfect samenkomen, de Cayenne CRT 800 is er daar zo een van. De typische goud-zwarte MANHART kleuren zijn ook weer op deze auto geplaatst. Waar het normaal echt alleen de striping is hebben ze het bij dit bakbeest overal toegepast. Het zou dan ook zomaar de volgende auto van Joel Beukers kunnen zijn, want met deze auto ga je voor goud!
De velgen zijn voorzien van een zwart-gouden coating, de diffuser heeft gouden striping en de gigantische remklauwen hebben ook de kleur van het edelmetaal. MANHART zou MANHART niet zijn ze als de auto niet hadden verlaagd. De Cayenne hangt 35 mm dichter boven de grond door het monteren van sportschokbrekers. De sloffen van dit beestje zijn ook niet de kleinste, MANHART besloot om 22-inchers er onder te steken en dat maakt hem helemaal af. Mocht je het allemaal nog niet genoeg vinden, kun je altijd vragen of ze nog meer voor je willen aanpassen. De Duitse mannen doen het van harte.

Gallery

Foto's: MANHART
Delen met
Ook interessant