Daar is 'ie dan: de nieuwe tweewieler van BMW. De eerste generatie van deze superbike kwam in 2009 al op de markt, maar nu is de snelheidsduivel er met een verbeterde krachtsbron. De BMW S 1000 RR superbike is gruwelijk. Eigenlijk is alles bij de nieuwe versie van de S 1000 RR een tikkeltje beter. De aerodynamica is verhoogd, waardoor deze raket nog scherper kan sturen. Een raket is het trouwens zeker, want deze beauty gaat van 0 -100 km/h in 3,1 seconden.
Naast de snelheidsverbetering heeft de achterkant een kersvers design en zijn er nieuwe assistentiesystemen. Dit alles zorgt ervoor dat de BMW S 1000 RR een hoger niveau heeft dan ooit.
Stoplichtwinnaar
Laten we het even hebben over de performance van deze vuurpijl. De viercilinder-in-lijn gebaseerde krachtbron geeft een vermogen van 210 pk. Met die paardenkrachten kan je dan ook meteen 14.600 toeren maken. Ja je leest het goed, veertienduizend! Bij het stoplicht zul je dus nooit verliezen. Een leuke extra accessoire dit jaar is de
GoPro houder van BMW. De mannen van het Duitse merk hebben ingespeeld op de actioncam-trend en nu kan jij dus al je motoractie-momenten vastleggen.
Living on the edge
Naast de dikke performance heeft BMW ook een nieuwe functie toegevoegd aan het
Dynamic Traction Control genaamd: Slide Control. Op dit systeem kan je instellen wat de maximale drifthoek is die de tractiecontrole toelaat als jij accelereert. Met een stuurhoeksensor laat de tractiecontrole jou net zolang slippen tot het achterwiel de ingestelde hoek haalt. Als je dus lang genoeg geslipt hebt en de controle dreigt te verliezen, nemen de systemen het over, vermindert je slip en stabiliseert de motorfiets zich weer. Mega dik, want hierdoor rijdt je op het maximale randje van de
motor.
Als je verder geïnteresseerd bent in alle performances en options van deze dikke motor, check hier alle info.