Degenen met een echt racehart en een en al snelheid ademen, weten dat de GT4 Europese Cup Series een uitstekende locatie is om aanstormende racetalenten te spotten. Volgens de regels mogen alleen niet-professionele racers fabrieksauto’s besturen, die ook voor het publiek beschikbaar zijn. De raceklasse voor het nieuwe scheurmonster van KTM, de X-Bow GT4. De Oostenrijkse motorfietsfabrikant staat niet alleen bekend om zijn
brute motoren maar klopt sinds 2015 ook op de deur van de vierwielers. En heeft KTM zijn toetreding tot de GT4-serie vast geankerd
met de nieuwe X-Bow GT4. Door samen te werken met de Duitse krachtpatser Reiter Engineering zijn er vijftien raceklare monsters geproduceerd voor 2018. Daarmee is de X-Bow GT4 een
volledig goedgekeurde circuitmachine, dus zal je geen enkele X-Bow zien op je dagelijkse route vol files naar het werk.
Ten opzichte van eerdere modellen is de GT4 voorzien van dikke updates. Zo heeft het scheurmonster een volledig overdekte cockpit in straaljagerstijl, meerdere chassis- en ophangingsmodificaties en een transmissie die geschikt is voor 698 Nm aan koppel. Audi levert het kloppende hart voor de GT4 met een 2,0-liter turbomotor met 360 pk aan de 997 kg racer. Daardoor is deze vederlichte Batmobiel een ultrakrachtige asfaltverslinder.