Bugatti Tourbillon: Brute kracht in een exclusief jasje

26 mrt , 20:30 Machines
snapinsai 486618555 18503750674007474 7886619205516399857 n 1080

Liefhebbers van sportwagens moeten even opletten. Bugatti heeft de gloednieuwe Équipe Pur Sang-specificatie onthuld voor de Tourbillon-hypercar. En laten we eerlijk zijn: dit monster maakt meteen indruk. Dit markeert de start van exclusieve configuratiesessies voor klanten wereldwijd, en dat gebeurt natuurlijk in stijl.

De naam Équipe Pur Sang betekent letterlijk "Volbloed Team" en eert Bugatti's rijke autosportgeschiedenis. Dit pakket brengt een reeks prestatiegerichte, motorsport-geïnspireerde designelementen met zich mee. Denk aan een speciale voorste splitter, een achtervleugel met eindplaten, koolstofvezel motorafdekking-inlays en een op maat gemaakt uitlaatsysteem met acht pijpen. Niks mis mee, al zeggen we het zelf. Ook is er een gloednieuwe achterdiffuser toegevoegd, die de neerwaartse druk verhoogt en het agressieve design van de auto nog verder versterkt. En dat is Bugatti zeker gelukt.

Velgen die meedenken

De wielen zijn een van de belangrijkste onderdelen van een auto zonder kom je tenslotte nergens. Bugatti heeft unieke 20-inch voor- en 21-inch achterwielen ontworpen met een directioneel patroon. Dit zorgt voor een betere luchtstroom naar de achterste radiator, wat de koeling en de algehele prestaties met maximaal 8 procent verbetert. Zoals altijd heeft Bugatti over elk detail nagedacht.

Ook aan de binnenkant is het feest. Het Équipe Pur Sang-pakket brengt Alcantara Performance Seats, koolstofvezel afwerking en geborduurde Équipe Pur Sang-logo’s door de hele cabine. Pure luxe, gecombineerd met ultieme performance.

Brute specs onder de motorkap

De Tourbillon wordt aangedreven door een atmosferische 8,3L V16-motor met 1.000 pk, aangevuld met drie elektromotoren die het totaal op een bizarre 1.800 pk brengen. En dat terwijl de auto lichter is dan zijn voorganger, dankzij een geavanceerd T800 koolstofcomposiet chassis. Pure kracht, verpakt in high-end technologie.

Wat kost de Bugatti?

Laten we eerlijk zijn: een Bugatti is nooit een koopje. Er worden slechts 250 exemplaren van de Tourbillon gebouwd, en de vanaf prijs ligt op een stevige €3.800.000. Maar goed, je krijgt er dan ook wat voor terug. Klanten worden begeleid door een exclusief personalisatieproces in Bugatti’s hoofdkantoor in Molsheim of bij geselecteerde partnerdealers. Een ervaring die je er, als je het geld hebt, maar wat graag bijneemt.

Volgens Bugatti Managing Director Hendrik Malinowski belichaamt de Tourbillon al een fusie van brute kracht en geavanceerde technologie: Met Équipe Pur Sang vieren we de pure racespirit van Bugatti.” En eerlijk? Wij voelen die spirit ook. Welke autoliefhebber niet?

Delen met
Ook interessant