Als groot autoliefhebbers kunnen we je dit nieuws niet ontnemen. De Duitse tuner BRABUS past naast Smartjes en Benzen nu ook Porsches aan. Na eerder een Taycan alleen cosmetisch aangepakt te hebben nemen ze nu deze Porsche 911 Turbo S Cabriolet onder handen. Het resultaat mag er dan ook zeker zijn!
Elke autoconcern heeft een eigen aftermarket tuner. Zo tuned Techart Porsches, AC Schnitzer doet MINI's en BMW's en BRABUS normaliter Mercedes. De nieuwe creatie van BRABUS is dan ook een verassing en geen vervelende als je het ons vraagt. De BRABUS 820 is niet alleen cosmetisch aangepakt, ook het hart van de auto is gekieteld.
Allereerst, wat een gruwelijke bolide is deze nieuwe creatie uit Bottrop. De Duitse tuners hadden vast een meeting met een paar vlotte pubers. Tijdens die meeting is er gevraagd wat de ultieme roadtrip wagen zou zijn. Nou het antwoord was heel simpel: ''Doe maar een opgefokte Porsche 911 Turbo S Cabriolet met veel extra's.''
Het cardiologisch team van BRABUS is keihard bezig geweest met het hart van de auto. De twin-turbo 3.8 zescilinder levert na de operatie, 820 paardenkrachten en 950 Newtonmeter koppel. Ter vergelijking de Porsche van dj La Fuente heeft 20 pk minder. Deze combinatie levert een verbluffend resultaat op. De wagen doet een 0-100 km/u sprintje in 2,5 seconden en heeft een topsnelheid van 340 km/u. Niet vergeten het dak dicht te doen!
De plastische chirurgen van BRABUS zijn ook flink bezig geweest. De BRABUS 820 heeft 21-inch velgen voor en 22-inch velgen achter. Dit is dan ook eigenlijk het enige wat echt overdreven is aan de auto. De rest van de aangebrachte materialen maken de auto niet té patserig en zijn met zorg uitgezocht. Zo is het interieur een handgemaakt meesterwerk met zwart leer en rode accenten. Aan de buitenkant is de auto voorzien van speciale BRABUS-logo's, carbon sideksirts, carbon voorlip en natuurlijk een koolstofvezel achterspoiler. De carbonfiber inlegdelen en rode accenten maken de auto compleet. De prijs van de auto is nog niet bekend, maar als je hem wil hebben moet je de Duitsers maar effe bellen.
Foto's: BRABUS