De mannen van MANHART geven jou de optie om jouw BMW M2 te laten omtoveren tot raceauto. De BMW MH2 630 is een bruut monster waarmee je veel nekken zult breken op een event of op de P.C. Hooftstraat. De M2 op steroïden ziet er niet alleen goed uit, ook de motor is flink gekieteld.
De Duitse tuner MANHART heeft een hele vette versie van de BMW M2 ontworpen. Met de BMW MH2 630 zul je bijna elke auto het nakijken geven en ben je in het bezit van een unieke scheurijzer. De auto is om te bouwen naar twee versies: een trackversie (om echt mee te racen) en een straatversie. Lang verhaal kort, jij bent met deze M2 de gelukkige eigenaar van een van de dikst getunede BMW's ooit.
Hij ziet er aan de buitenkant al gelikt uit, maar aan de binnenkant is hij ook supervet. De MANHART MH2 630 is, zoals al eerder vermeld, te krijgen in twee versies. Het interieur is dus volledig naar eigen smaak te krijgen. Bij de straatversie krijg je een lederen/alcantara interieur dat is afgewerkt met gouden stiksels. Niet alleen de stoelen worden hoogwaardig afgewerkt, ook het stuur, de hemel en het dashboard worden in deze typische MANHART stijl afgewerkt. De trackversie is nog veel vetter, wil je echt knallen en ook nog is comfortabel er bij zitten neem dan deze. De trackversie heeft Recaro-lederen kuipstoelen, carbon interieurdelen en een rolkooi (staat wel dik hoor). Verder hebben beide versies een display waar je alle motorinformatie kan lezen.
Het oog wil ook wat en dat zit wel snor bij deze opgefokte 2-serie. De twee versies verschillen niet veel aan de buitenkant. Je kan het bij de Duitse tuner zo gek maken als je zelf wil. Carbon, carbon en nog een carbon, dat is het lievelingsmateriaal van MANHART. De auto kan geleverd worden met een megagrote carbon achterspoiler (op de baan zorgt deze voor extra downforce), carbon sideskirts, carbon diffuser, carbon voorlip en een geventileerde motorkap (heel sexy!). Uniek is de standaard bij MANHART, deze MH2 630 wordt standaard op een hoogglans- of matzwarte 19-inch breedset gezet.
We kunnen stellen dat de auto een echte parel is geworden. Die Duitsers uit Wuppertal weten wel hoe ze een auto in elkaar moeten zetten. De motor is ook flink onder handen genomen. De auto heeft een sportonderstel, waardoor je hem met hoge snelheden door de bochten kan knallen en hij bestuurbaar blijft. De auto is ook voorzien van een RVS-sportuitlaatsysteem. Zullen jouw buren vast leuk vinden. De auto is achterwiel aangedreven en de krachtbron die dit allemaal aandrijft bezit 630 pk en 750 Newtonmeter koppel. Deze getallen zijn zorgvuldig gerealiseerd. Allereerst hebben ze in de auto een motorblok van de BMW M4 gehangen en die zijn ze verder gaan kietelen. Een grotere turbo, een watergekoelde intercooler, een cold-air intake en een speciale motorconfiguratie zijn de opties waardoor dit schrikbarende vermogen wordt gehaald. Een klein monster dat zich kan meten met de grote jongens.