De nominaties voor meest irritante reclame van het jaar zijn bekend

En de meest irritante reclame gaat naar, dat is wat je vanavond gaat horen als de Loden Leeuw wordt uitgereikt. De prijs voor de meest irritante reclame. Ook geeft Radar zijn prijs weg voor meest irritante BN’er. De nominaties zijn inmiddels al bekend.

Nominaties

Voor deze ‘begeerde’ prijs zijn de Duitse bouwmarkt Hornbach, snoepmagnaat Haribo en webshop Lampdirect de kanshebbers. Daar zullen ze vast heel blij mee zijn. Voor de meest irritante BN’er zijn Marijke Helwegen, Sjaak Swart en Paul Haenen in de race.  Wij zijn benieuwd wie er met de eer gaat strijken.

2002

De prijs wordt al sinds 2002 uitgereikt namens Radar. Presentatrice Antoinette zegt tegen NOS er het volgende over  “Op het moment dat een reclame misleidend is of de informatie niet klopt, dan is het een journalistiek onderwerp in ons programma, maar wij kunnen geen onderwerp maken over irritatie, want dat is subjectief. Dit is een manier voor ons publiek om één keer per jaar te zeggen: dit kan écht niet.” Het is vooral een uitlaatklep voor al die irritante reclames die we het hele jaar over ons heen krijgen”.

Hornbach is genomineerd, omdat de reclame onnodig fucking agressief is. 

Jongens, kom op. Wij zijn toch geen kinderen meer. Het is bloedirritant die kinderstemmen. Aldus de reden van Radar kijkers.

Last but not least: Ze hebben onder een steen gelegen en kregen niks mee van de #me-to-discussie

Reageer op artikel:
De nominaties voor meest irritante reclame van het jaar zijn bekend
Sluiten