De Ferrari SF90 is de eerste plug-in hybride spider-productieauto en hij is bruut!

Het merk uit het Italiaanse Maranello toonde tijdens een digitale presentatie de SF90 Spider. Dit is de Spider versie van de Ferrari Sf90 Stradale. Het is niet alleen de eerste hybride auto van de Spider reeks, de SF90 zet tevens nieuwe maatstaven op het gebied van prestaties, innovatie en rijsensatie. Niet alleen voor Ferrari zelf, maar voor de gehele sportwagensector.

Ferrari SF90 Spider

Je bent opzoek naar een cabrio, maar je wil ook aan je ecologische voetafdruk denken. Wat dacht je van een plug-in hybride? Eentje zoals de Ferrari SF90 Spider? De Ferrari SF90 Spider combineert dezelfde twee energiebronnen als de dichte versie. Dat betekent een benzine-V8 met 780 pk met de assistentie van drie elektromotoren. Gecombineerd is het systeem goed voor vierwielaandrijving en 1.000 pk. Dan natuurlijk de grote vraag: hoe snel trekt dit beestje op van nul naar honderd? Hou je vast -dat zouden we in de auto ook doen- je tikt de 100 kilometer per uur al na 2,5 seconden aan.

Verschillende standjes

Mocht je meer van plan zijn dan alleen maar rondjes rijden op de ringweg, dan heeft Ferrari iets heel ideaals voor jou ontworpen. Via het knopje op je stuur kan je een andere modus kiezen om mee te rijden. De aandrijflijn kan in de standen eDrive, Hybrid, Performance of Qualify worden gezet. Die laatste zal angstaanjagend zijn. De topsnelheid is hoger dan 340 km/u.

Mocht je een vaste circuitganger zijn en ben je regelmatig te vinden op Zandvoort, dan is deze bolide daar ook voor gemaakt. Als je namelijk de 250 km/u aantikt, genereert de open SF90 390 kilo aan downforce. We raden je dan ook aan om het Assetto Fiorano-pakket te nemen. Bij dit pakket krijg je dempers voor het circuit, lichtere materialen (scheelt 21 kilo) en Michelin Pilot Sport Cup 2-banden. Als je het belangrijk vind hoe je Ferrari er dan uitziet, is dit pakket ook een aanrader. Je mag dan namelijk twee kleuren uitkiezen, in plaats van één. Zoals te zien is bij het blauwe model.

De normale Stradale kost je ongeveer 450 duizend euro. Dus reken maar vast uit hoeveel je moet sparen om de SF90 Spider te kunnen rijden.

 

Reageer op artikel:
De Ferrari SF90 is de eerste plug-in hybride spider-productieauto en hij is bruut!
Sluiten