1. Home
  2. New Yorker eist astronomische schadevergoeding van McDonald's vanwege misleidende reclames

New Yorker eist astronomische schadevergoeding van McDonald's vanwege misleidende reclames

20 mei 2022, 11:00 Entertainment
mymac hamburgers mcdonalds israel
Altijd die overheerlijke reclames van de McDonald's of de Burger King waarin de meest sappige hamburgers worden gepromoot. Het water loopt bij ons al in de mond bij de gedachte. Dat had een man uit New York ook, alleen werd die droom al snel een nachtmerrie. Volgens hem misleidt de fastfoodketen McDonald's hem met de grootte van de hamburgers in de reclames. Hierdoor heeft de man een proces gestart tegen de fastfoodgigant.
Helaas, is de fantasie vaak mooier dan de werkelijkheid en dat is met hamburger-reclames al helemaal het geval. Hij eist een schadevergoeding van 47.6 miljoen euro voor zichzelf en voor andere mensen die mogelijk de dupe zijn van deze o zo misleidende reclames.

Schadevergoeding McDonald's en Wendy's

McDonald's is niet de enige vreetschuur die aangeklaagd wordt door de man. Ook Wendy’s, een bekende fastfoodtent in de VS, heeft het te bont gemaakt bij de man. Hij verwijt de fastfoodketens dat hun reclames ‘oneerlijk’ zijn en ‘klanten financieel benadeeld worden, omdat ze voedsel krijgen dat minder is dan er beloofd wordt’. De aanklagers komen met argumenten als ‘inflatie neemt toe, dus de prijzen zijn alles behalve gepast voor de maat van de burger’. Kijk, je kan over veel dingen zeiken, maar Amerikanen doen er altijd weer een schepje bovenop. Echter is een grotere burger nooit verkeerd, dus wellicht plukken wij er ook de vruchten van.

Moeite voor niks

Waarschijnlijk gaat het hele proces precies niets opleveren voor de man, maar het is in ieder geval leuk dat hij het probeert. Misschien kan hij dan zijn eigen fastfoodketen opstarten met het geld dat hij mogelijk ‘wint’, waar de burgers wel even groot zijn als op de reclame. Voor nu gaan experts er vanuit dat het proces echt onbegonnen zaak is. De rechtbank moet eerst zoeken naar bewijzen dat klanten daadwerkelijk om de tuin zijn geleid en dat de advertenties effect hadden op het aankoopgedrag. Enige overdrijving is in een marketingcampagne eenmaal normaal, maar wij snappen ook wel dat die man gewoon een BIG mac wil.
Delen met
Ook interessant