Als FHM-redacteur weet je het natuurlijk nooit, maar de kans dat we ooit in een F1 auto mogen rijden achten we niet bijzonder groot. Wat natuurlijk wel gewoon kan, is om achter het stuur van een racesimulator te kruipen. De Prodrive racesimulator is een van de vetste die we ooit hebben gezien.
Daarvoor is Prodrive een samenwerking aangegaan met CALLUM Team, het designbedrijf van de vermaarde auto-designer Ian Callum. De Schot is verantwoordelijk voor het ontwerp van onder andere de Aston Martin DB7 Vantage (2000), Aston Martin Vanquish (2004), Aston Martin DB9 (2009) en voor Jaguar onder andere de XJ en de I-Pace. De man kan dus wel wat.
Geen wonder dat Prodrive op de stoep stond bij CALLUM Team met de vraag of ze zin hadden om mee te denken over het ontwerp van hun nieuwste racesimulator. Het resultaat mag er zijn. Kijk eens even hoe sick dit eruit ziet. Voor de miljonairs onder ons die nog een kamertje overhebben, lijkt ons dit een uitstekende investering. Esthetisch ziet het er grandioos uit, maar het wordt past echt leuk als je plaatsneemt achter het stuur.
Dankzij de expertise en geschiedenis van Prodrive moet het qua game-experience wel goed zitten. De cockpit is vorzien van een Cobra Nogaro racing seat gemaakt van koolstofvezel. De monitor is een 49-inch gebogen AOC dual QHD-monitor met 5K-resolutie, de Assetto Crosa-software maakt gebruik van een 12GB GeForce RTX grafische kaart, het stuurtje is een Precision SIM LM Pro met 5 draaiknoppen en 12 drukknoppen en de koptelefoon is een Bowers & Wilkins PX7. De buitenkant is een gemaakt van een 16 lagen berkenhout, afgewerkt in zwart gelakte glans.
Tel dit allemaal bij elkaar op en je komt op een totaalsom van zo’n 46.000 euro. Niemand had gezegd dat ‘ie goedkoop is. Flinke pak geld om je gameroom te upgraden, maar dan heb je wel de allerdikste racesimulator te pakken die op dit moment op de markt is. Interesse? Bij Prodrive moet je zijn.